المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ----- كيــــف اصنــع سيــــف او درع ------

h.s.s.k
21-07-2007, 08:37 PM
السلام عليكم

انا قلت لواحد ازاي اصنع سيف قالي روح لـmiss queen واشتري من عندها reciop
وفي ناس تقول ما يمديك تسوي الا لو كنت من جنس الاقزام
وانا سار اللفل بتاعي 56 ودرعي وسيفي ضعاااف
ياليت تفهموووني بالتفصيل الممل ..... عشان افهم shiny

M_I_N_A
21-07-2007, 09:52 PM
عايزين رائي مش عشان انا قزم بس في ناس ياما من باقي الاحناس مش عارفة تصنع حتي بعد مالتصنيع بقي عند كل الناس انا شايف اننا نسيب الموضوع دا لصحابة المحترفين وعلي رائي المثل ادي العيش لخبازة ولا اية

h.s.s.k
21-07-2007, 11:35 PM
طب مين حيعملي سيف ودرع ^^

boo7aa2006
22-07-2007, 06:49 PM
طب مين حيعملي سيف ودرع ^^

بص هو الموضوع سهل بس محتاج وقت وزى ما mina قالك مش كل الناس بتعرف رغم أن ال skill عندهم
أنت أولحاجة محتاج ال create item skill و دية بتاخدها زى أى skill ,بعد كدة عشان تستخدمها لازم يبقى معاك recipe بتاع الحاجى اللى أنت عاوز تعملها,تدوس double click على ال recipe حيفتحلك صفحة صغيرة فيها شكل الحاجة اللى أنت عاوز تعملها تدوس على السكل يفتحلك صفحة فيها المكونات اللى حتحتجها,و كدة باقى تعرف المكونات فين,
المكونات دية فية منها المشترك اللى بتجيبة من نفس المكان كل مرة من عند mr.cat>>>soulshots & potions
و فى منها اللى بيتغير ب تغير الحاجة اللى بتعملها و دية على حسب درجة الحاجة مثلا d-grade يبقى ترووح ل miss.queen و تختار essential items for d-grade و تدور على المكون اللى عاوزة

مثلا أنت عاوز سلاح c-grade ,أول حاجة ترووح ل mr.cat تخش على c-grade recipes و تدور على أسم السلاح و تشترى 2recipes

تانى حاجة تدووس على ال recipe حيفتحلك صفحة,تدوس على الشكل حيفتحلك صفحة تانية فيها المكونات

ترجع ل mr.cat و تخش على soulshots and other consumable items و تدور على اللى مكتوب ف المكونات و حتلاقيهم كلهم ماعدا مكون واحد اللى هو بيتغير ب تغير ال item

ترووح ل miss.queen و تخش على essential items for c-grade recipes و تدور على الباقى

بعد ما تتأكد أنك جمعت كل حاجة تدوس create item ف صفحة المكونات دية و كدة مبروك عليك السلاح cool ,و نفس النظام ف أى حاجة تانية

totos_acmilan
22-07-2007, 08:33 PM
i wan to ask why 2 recpics

boo7aa2006
22-07-2007, 09:17 PM
i wan to ask why 2 recpics

واحد بفتح بيية ال item و التانى بعملوا بيها,هو دة اللى بيحصل معايا كل مرة cool