المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : علاقة MUOnline بــــ The Lord Of The Rings

Amir
13-07-2009, 11:36 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

مين قال ان مفيش علاقة بين ام يو اونلاين وبين زا لورد اوف زا رينج فى علاقة كبيرة ما بينهم و تشابة كبير زى ما فى تشابه بينه وبين L2 هقولك انا ازى

لو انت كنت لعبت ام يو عندك كلاس اسمة Dark Lord بص علية وبص على Gandalf هو هو نفس الشخصية
فى كلاس تانى اسمة Muse Elf بص علية وبص على Legolas هو هو نفس الشخصية
فى كلاس اسمة Blade Knight بص علية وبص على Aragorn هو هو نفس الشخصية
فى كلاس اسمة Summoner بص علية وبص على الجن فى الفيلم هو هو نفس الشخصية
لو كنت لعبت ام يو انو لاين فى حاجة اسمها Blood Castle بص عليها و افتكر فى الفيلم فى الجزء التانى Two Towers لما Gimli و Aragorn وقفوا قدام البوابة وكانوا بيدافعوا عنها هو هو نفس المكان فى Blood Castle

اللى قال ان مفيش علاقة بين ام يو اونلان و زا لورد يبقى عمرة ما لعبش ام يو اصلا

شوفوا و قولوا كلامى صح ولا غلط

دة حتى Gollum موجود فى ام يو اونلاين

مستنى ردكم

snopi2
13-07-2009, 11:51 PM
اذا قصدك الاجناس صحيح كثير من الالعاب ياخدو تصنيف بشر غول جان اقزام
بس انت قلت هادي اللعبه حقة الفلم وهاذا خطا لانه الفلم ليه العاب معروفه
بالتوفيق

Amir
14-07-2009, 12:32 AM
اذا قصدك الاجناس صحيح كثير من الالعاب ياخدو تصنيف بشر غول جان اقزام
بس انت قلت هادي اللعبه حقة الفلم وهاذا خطا لانه الفلم ليه العاب معروفه
بالتوفيق
شكرا على الرد بس مش بس الاجناس لا و الاماكن اللى فى اللعبة كمان و انا ما قلتش ان اللعبة كاملة لفيلم زا لورد بس انا حبيت اقرب وجهة نظرى للناس اللى سألت

حمض الخليك
14-07-2009, 08:36 AM
كلام واهي بمعنى الكلمة

حقوق الفلم lord of the rings معروفة

وحقوق اللعبة بنفس الإسم تعود لشركة Electronic Arts أو مثل مايقولون EA
هذا الإنتاج الرسمي لـ lord of the rings للألعاب

ومعروف أن الشركة أنتجت أكثر من 4 ألعاب تلعب أونلاين مختلفة لهذا الفلم

أن جاي تشبه MU بالفلم

وهذا غلط كبير

تشبيهك مثل منتقدي lineage II اللي يقولوا أنها إقتباس من WoW مع أن lineage بدأت قبل WoW
حتى أن بعض الناس قالت رسوم lineage II قريبة من فلم lord of the rings

أستغرب
من فين تجيبوا هالكلام
من مجرد تشابه طفيف دخلتوا شي ماله علاقة بالثاني وقلتوا بينهم علاقة

=====
أنا حزين لأن موضوعك السابق أغلق
أنا طالبت بتعديل المشاركة وليس غلق الموضوع
أستغرب لأن المشرف تشدد كثير وأغلقه

LORD_MAN
14-07-2009, 02:57 PM
اسف لاني اغلقت الموضوع لاني شفت لو خليني الموضوع راح نتجادل ما بنسب لlord of the rings فهي تشبهWoW وانا ما شفت اي تشابه بين WoW وlineage II اي تشابه واحنا ما نقول انو lord of the rings مش كويس هي من الالعاب النلاين الاولا و الWoW ايضا اما lineage II فهي تحتوي على عدد كبير من اليونانيين عدد كبير جدا هي و WoW اما lord of the rings فتحتوي اكتريا على الامركيون

Amir
14-07-2009, 05:16 PM
الخلاف فى الرأى لا يفسد للود قضية :) المهم لو ما جربتش ام يو لازم تجربها :)

LORD_MAN
14-07-2009, 07:18 PM
اصدك lord of the rings طب اديني اجربها مع الباش وموقع التسجيل المجاني

حمض الخليك
18-07-2009, 07:07 PM
جربتها وخلصت shiny
صاحبي طلعلي قرون أجربها
ومن ناحيتي هي لعبة جيدة لكنها مادخلت راسي ولا عجبتني

ملك الألعاب
18-07-2009, 08:18 PM
في الحقيقة لازم تفهموا أنوا كل هذه الألعاب مأخوذة من قصص التورات و الانجيل و القرآن فبداية العالم بالنسبة لهم كانت تقريبا هكذا كما أن الأساطير تذكر كل هذه الأجناس، أعني الأقزام و الجن و الغول و ما الى ذلك ... و يجب أن تستنتجوا أن لا أحد يأخذ من أحد فالسيناريوا في اللعبة قريب من بعضه البعض و لكنه في الأصل يحكي نفس الأسطورة...أسطورة بداية الخلق.

ملك الألعاب
18-07-2009, 08:32 PM
اسف لاني اغلقت الموضوع لاني شفت لو خليني الموضوع راح نتجادل ما بنسب لlord of the rings فهي تشبهWoW وانا ما شفت اي تشابه بين WoW وlineage II اي تشابه واحنا ما نقول انو lord of the rings مش كويس هي من الالعاب النلاين الاولا و الWoW ايضا اما lineage II فهي تحتوي على عدد كبير من اليونانيين عدد كبير جدا هي و WoW اما lord of the rings فتحتوي اكتريا على الامركيون

أخي كلامك صحيح و هل تعلم لما يلعب اليونانيون زمن المحاربين أكثر من أي لعبة أخرى...هذا لأن قصة زمن المحاربين تدور حول مملكة عدن و ايلمور و هذه المملكتان حققيتان في عالمنا و لكن في اللعبة هناك زيادة عن اللزوم فقد تم تحريف الأسطورة خاصة فيما يخص الوحوش.

LORD_MAN
18-07-2009, 11:13 PM
نعم اخي وانا من اعشق الخيال لهيك العب الالعاب الخيالية و ممكن تدوني الورد اف رينك مجانية اجربها يعني