المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ايه اللى مضايقوا ؟؟؟

Sakaliet
04-05-2007, 12:34 PM
بسم الله الرحمن الرحيم ...

بالرغم من بداء انتشار اللعبه .. و الناس بداءت بالهجوم ..

بس انا بحس ان الكل بيجى عند لفل10 لحد لفل 15 و يخستع ؟؟

انا مش عارف فى ايه ؟

فى ناس عندى فى الكلان لسه لفل 7 و 8 و 9

و مش بشوفهم بيدخلوا اصلا ؟

هل كلوا عندوا ظروف ؟ولا اللعبه فيها مشكله ؟ ولا لسه فى حاجات مش فاهمنها ؟؟

يا ريت اللى فى حاجه خنقه عليه و مخليه مش عارف يلعب يقول .. بدل ما انا قاعد اخبط اخماس فى اسداس كده ؟

انا بقيت لفل 25 و بلعب مع وحش لفل 17و 18 علشان مقدرش ادخل على وحوش اعلى من كده لوحدى !!

فيييين النااااااااااااااااااااااااااس

DoLsY
04-05-2007, 01:08 PM
momken yekon 3ashan il emt7nat 2arrebt..men nos 6 a3taqed in il nas habttdy teel3ab aktar

Sakaliet
04-05-2007, 03:44 PM
ya dolsy ma a7na kont f exzms w kona band5ol SRO 3ady gdan ..

w b3deen ma al bot mwgod ..3ala al a2a2al ya3loo al lvl bt3hom 3lshan lama yad5lo b3d al exzms maybd2osh mn al 2wil ..

ana msh 3arf fe eh :S

alaashafea
04-05-2007, 05:54 PM
ياباشا اصبر عليا شهر بالظبط وهتلقينى مقفلك اللعبه دى

Sakaliet
04-05-2007, 07:39 PM
يا سيدى انا مش عايزك تقفلها لوحدك .. علشان مش حتعرف اصلا :D

انا عايز نقفلها كلنا سوا :D

بس مش عارف الناس فين

DoLsY
04-05-2007, 08:14 PM
3ayezen da3aia aktar lil le3ba

gogobebo
04-05-2007, 08:21 PM
ana gaylak ya sak enta we dolsy bas 2odamy shahr waa 7aga 3lshan bnaelha torrent

we yarab tetla3 a7san men sro el zbala

bas enta kda mek el clan hena we el guild fe sro sebtelna a7na eih b2a yad

yala kolaha 2 days we anzelokom we aw3a mal2esh 7ad 3ala el server

Sakaliet
04-05-2007, 09:49 PM
3ayezen da3aia aktar lil le3ba

فين تانى ؟؟ انا جيت اعمل الموضوع فى الديفيدى ..

لقيت وليد سبقتى ..

و انا بصراحه مابدخلش غير على الديفيدى و sroarabia

Sakaliet
04-05-2007, 09:50 PM
ana gaylak ya sak enta we dolsy bas 2odamy shahr waa 7aga 3lshan bnaelha torrent

we yarab tetla3 a7san men sro el zbala

bas enta kda mek el clan hena we el guild fe sro sebtelna a7na eih b2a yad

yala kolaha 2 days we anzelokom we aw3a mal2esh 7ad 3ala el server

انت حتلقينى فى كل حته ..

هنا .. هناك ...

HeaveN و HiTmAn

تسمع الكلام .. و تيجى معايا الكلان

تبقى صحبى و حبيبى و كفائه ..

تغلط و تروح مع كيمو .. يا ووويييييييللك :D

حتلاقينى ناطط فى بانطلونك :D

حتولى ال**** ده :P

DoLsY
04-05-2007, 10:30 PM
Soba3y gowa il bab,,efta7 il bab :D

gogobebo
04-05-2007, 11:17 PM
انت حتلقينى فى كل حته ..

هنا .. هناك ...

HeaveN و HiTmAn

تسمع الكلام .. و تيجى معايا الكلان

تبقى صحبى و حبيبى و كفائه ..

تغلط و تروح مع كيمو .. يا ووويييييييللك :D

حتلاقينى ناطط فى بانطلونك :D

حتولى ال**** ده :P

almohem b2a wa7ed fekom yetla3 abn 7lal we yetla3 men7eta 2orayeba men el koba 3lshan an 7'las zhe2t men 2om el torrent lesamanazeltesh 3'er 74% we el download mesh byzed 3an 15k ana 7'las zhe2t

gogobebo
04-05-2007, 11:19 PM
Soba3y gowa il bab,,efta7 il bab :D

7aseb tet3awar:p

KOC2000
05-05-2007, 01:33 AM
أنا مش مضايقني حاجة :p
@gogobebo طيب يا راجل ده انت على ماتشوف الرد بتاعي ده تكون كملت.

واحنا فعلا محتاجين دعاية أكتر.. وأهم من كدة محتاجين أكتر، ناس بتفهم و بتعرف تلعب يا عمنا..
الناس بتوع سيلكرود أغلبهم عايزين نفرمتلهم دماغهم و يتعلموا يعنى أيه MMORPG.. مش اضرب واجرى عشان تزيد لفل... ولا على ايه تتعب نفسك، مش محتاج فى سيلكرود حد يلعب أصلا، البوت بيلعب أحسن من أى واحد فيها.
يا جماعة اللعبة هنا كبيرة جدا و صعبة جدا و مجرمة جدا و ممتعة جدا جدا جدا جدا.

Darkside
05-05-2007, 01:56 AM
يا باشا انت عندك حق والله بس في حاجة ممكن ما تكونش واخد بالك منها الناس بتختار شخصيات غير الهيومان وبينزلوا في اماكن بعيدة عننا وبيحسوا طبعا ان هما بيلعبوا لوحدهم ... وطبعا محدش بيستحمل يلعب لوحدوا ...... يعني لو في تحذير ان اللي عايز مثلا يلعب في نفس المدينة اللي احنا بنلعب فيها يختار Human Race . وعلي فكرة انت لو نزلت اي ارض من ال Race التاني مثلا هتلاقي مش اقل من واحد حاسس انة تاية ... لان الموضوع دة قابلني اكتر من مرة ....وعموما يا عم انا دلوقتي بقيت Human Knight .:D .. Lv 21 وعلي فكرة ال Skills الجديدة جامدة جدا جدا .ومش بتلعب لوحدك يا ساك انت بس قول يلة واحنا وراك ...لان اكتر من مرة اقابل Raid Boss lv20 and lv 25 بحراس ومن غير حراس ..بس طبعا مش هينفع اضربهم لوحدي .شوف انت امتي بس واحنا معاك ...... شكرا

FiGoViRuS
05-05-2007, 02:28 AM
اكيد عشان الأمتحانات قربت
و ثانيا كل الناس الى انتا عايزها تنقل لسه بيلعبوا سيلك رود
و محدش هيسبها بسهولة كده
دى بردوا عشرة عمر :)

Sakaliet
05-05-2007, 02:38 AM
almohem b2a wa7ed fekom yetla3 abn 7lal we yetla3 men7eta 2orayeba men el koba 3lshan an 7'las zhe2t men 2om el torrent lesamanazeltesh 3'er 74% we el download mesh byzed 3an 15k ana 7'las zhe2t

انا مفهمتش ؟

يعنى انت نزلت 74% و جيت غلى ال26% اللى فاضلين و زهقت :D

و على العموم انا فى الهرم . اللى عايز يجيلى يشرف فى اى وقت :D

Sakaliet
05-05-2007, 02:40 AM
أنا مش مضايقني حاجة :p
@gogobebo طيب يا راجل ده انت على ماتشوف الرد بتاعي ده تكون كملت.

واحنا فعلا محتاجين دعاية أكتر.. وأهم من كدة محتاجين أكتر، ناس بتفهم و بتعرف تلعب يا عمنا..
الناس بتوع سيلكرود أغلبهم عايزين نفرمتلهم دماغهم و يتعلموا يعنى أيه MMORPG.. مش اضرب واجرى عشان تزيد لفل... ولا على ايه تتعب نفسك، مش محتاج فى سيلكرود حد يلعب أصلا، البوت بيلعب أحسن من أى واحد فيها.
يا جماعة اللعبة هنا كبيرة جدا و صعبة جدا و مجرمة جدا و ممتعة جدا جدا جدا جدا.

ما هى المشكله ان 90% من اللى فى اللعبه .. مش فاهمين الMMORPG :D

و انا كنت واحد منهم لحد لفل 15 تقريبا .. اول ما حولت اعتمد على نفسى .. و افرد صدرى ..

خدت على دماغ اللى جبونى :D بس دلوقتى بداءت اتحول الى MMPRPG Player :D

انا لو معايا 2 بس .. حخدهم و حنطير فى اللعبه ..

لكن لوحدى .. بجد مش عارف اعمل حاجه ..

تخيلوا نفسكوا كده بتلعبوا SRO من غير بوشن :D جربوا العبوها من غير بوشن و ردوا عليا :D

Sakaliet
05-05-2007, 02:42 AM
يا باشا انت عندك حق والله بس في حاجة ممكن ما تكونش واخد بالك منها الناس بتختار شخصيات غير الهيومان وبينزلوا في اماكن بعيدة عننا وبيحسوا طبعا ان هما بيلعبوا لوحدهم ... وطبعا محدش بيستحمل يلعب لوحدوا ...... يعني لو في تحذير ان اللي عايز مثلا يلعب في نفس المدينة اللي احنا بنلعب فيها يختار Human Race . وعلي فكرة انت لو نزلت اي ارض من ال Race التاني مثلا هتلاقي مش اقل من واحد حاسس انة تاية ... لان الموضوع دة قابلني اكتر من مرة ....وعموما يا عم انا دلوقتي بقيت Human Knight .:D .. Lv 21 وعلي فكرة ال Skills الجديدة جامدة جدا جدا .ومش بتلعب لوحدك يا ساك انت بس قول يلة واحنا وراك ...لان اكتر من مرة اقابل Raid Boss lv20 and lv 25 بحراس ومن غير حراس ..بس طبعا مش هينفع اضربهم لوحدي .شوف انت امتي بس واحنا معاك ...... شكرا

على ما اظن .. ان من بعد لفل 20 .. ممكن نتجمع كلنا فى مدينه وحده .. لان انا بشوف عندى فى المدينه مركز للORC & Night Elf

Sakaliet
05-05-2007, 02:42 AM
اكيد عشان الأمتحانات قربت
و ثانيا كل الناس الى انتا عايزها تنقل لسه بيلعبوا سيلك رود
و محدش هيسبها بسهولة كده
دى بردوا عشرة عمر :)

يا سيدى ماشى .. مقولتش حاجه .. ما انا نفسى لسه باللعب سيلك ..

بس سيلك خلاص .. انت بقيت بتسيب البوت و هوا يتعامل .

اخرك تدخل بالليل .. فى وقت اللج الخفيف *مبقاش فى حاجه اسمها NO LAG TIME فى سيلك خلاص*

تلعبلك شويه جوب على كام ديول ولا ترح تستنى unq و تظبط البوت و تنام

Egyptian
06-05-2007, 04:20 AM
انا اولا نزلت Command & concuer 3 و بلعبها حاليها

ثانى حاجة
الصحرا الى احنا بنلعب فيها دى

اة صحرا

انا ما بصدق اشوف واحد قدامى ماشى بعمل فرح

و اقعد اكلمة و ادخلة معيا بارتى

و شوية الالقية خرج

اجى اتكلم فى ال trade

كانى واقف فى حتة فاضية و عمال اسمع صدى صوتى :(

المشكلة بجد فعلا

ان مفيش حد

المشكلة التالتة بقى
اللعبة جديدة على ناس كتير يا جماعة

و انا من الناس دى

محتاجيين شرح جامد لحاجات كتير منها

نظام لعبها

الخرائط

اية الى المفروض نعملة

انا لولا الواد Sakaliet

كان زمانى مسحتها الصراحة

اخر حاجة
هو فين ال GM

المفروض اول لعبة فى اولها بيبقا فيها Events و حاجات كدة تجذب اللاعبين

ال GM يعمل مسابقات

بالاش يا جماعة تعملوا غلطة silkroad

و تهملوا الناس

خلوا فى كذا GM

يخشوا على شيفتات مثلا

يهتموا بالاعبين

الى يسال على حاجة يدلوة عليها

و هكذا و هكذا

Egyptian
06-05-2007, 04:41 AM
حاجة كمان مهمة جدا جدا يا جماعة

الناس بتزهق من العذاب المتناهى دى فى تنزيل اللعبة :(

يحاولوا يومين ينزلوها و بعد كدة يكبروا دماغهم

حلوا المشكلة دى علشان ناس كتير كبرت دماغها بسبب الموضوع دة

darkman
06-05-2007, 12:42 PM
يا شباب والله الموضوع سهل سيبل اللعبة تنزل و بعدين الى عايز اى حاجة يسئل الموجودين يعنى دول مش اكياس جوافة و انا ممكن اساعد معئنى لسة بنزلها لكن عندى خلفية عشان كل صحابى تقريبا بيلعبوها و ان شاء الله هعمل دعايا عندى فى المنتدى بتاع صحبى و بأذن الله هتتشهر و يا رب بس يبقى فى ناس تلعبها اهم شيء اللمة والله احلى حاجحة انك تلعب مع صحابك و اوحاش حاجة انك تضرب فى الحيط لوحدك ههه سلام

adisaadisa
06-05-2007, 12:51 PM
فعلا يا جماعه المشكله ان مفيش ناس فى اللعبه .... انا بلعب بجان الظلام

بفضل العب بالخمس ساعات على مابقيلش فيهم حد خالص

ولما بقابل واحد بيبقى هاين عليه اخده بالحضن واقعد اعيط

امنا اللعبه نفسها جامده ومافيهاش مشاكل ..

Sakaliet
06-05-2007, 09:37 PM
يا جماعه انتوا معظمكوا بيشتكى من قله العدد ؟؟

محسسنى اننا قلنلكوا ان اللعبه فيها 50 الف لاعب حاليا :D

اللعبه لسه جديده .. و اكيد مش حيبقى فيها 10% من العدد اللى فلعبه زى سيلك رود ..

الصبر بس شويه على موضوع العدد ده ..

و على فكرة .. لو كل واحد دخل قال مش لاقى حد و طلع ..

عمر ما حيبقى فى حد .. لازم نصبر شويه ..

ثانيا .. بالنسبه لعمليه الشرح ..

90% مننا لسه مش فاهم حاجه .. ثم دا انتوا معظمكوا human Fighter

حتى الGM نفسوا Human Fighter :S

طيب انا اعمل ايه بقى :S ده الGM قالى من كام يوم انى انا الWizard الوحيد اللى فى السيرفر :D

انا ماشى بخبط مش فاهم حاجه فى حاجه .. بس بتعلم ..

و شكلى حنفض للMystic و حركز فى الFighter

علشان ابقى على الاقل انا فاهم انا بعمل ايه

ثالثا .. بالنسبه لموضوع الGM

يا محمد الراجل طالع عينوا معانا .. و حيلاحق على ايه ولا ايه ؟

الموقع ولا المنتدى و لا السيرفر ولا ايه

فا لو فى منه تقصير .. نستحمله شويه ..

و اكيد اول ما يخلص تظبيط المنتدى و الموقع و يعمل الدعايه اللى عايز يعملها للعبه ..

حيفضلنا و حيدلعنا اخر دلع ..

بس لما نواظب احنا على اللعبه .. يبقى يواظب هوا على شغله

KOC2000
06-05-2007, 09:49 PM
طيب إنت فينكم يا جماعة ؟ فين مساعدتكم؟ هل كل واحد فيكم نزل اللعبة عند واحد بس من اصحابه حتى ؟
ال جى إم موجود ديما.. والمنتدى مفتوح.. والشرح والتعريب شغالين فيهم على قدر المستطاع.
اللعبة بتاعتنا كلنا.. كل واحد فينا مسؤل يا جماعة.. أنا بلف حوالين نفسى والله مابين المنتدى والموقع والترجمة و تظبيط السيرفر و الماسنجر كمان.... واحنا برضه ورانا حياتنا ومع ذلك بندى أكبر وقت ممكن للعبة.

اللعبة لسة فاتحة من كام يوم.. ماتتوقعش إنك مش هاتعرف تدخل السيرفر من الزحمة يعنى، وبعدين الانتشار وظيفة الجميع.. فينكم إنتوا ؟ كام واحد فيكم وزع اللعبة؟ كام واحد عمل موضوع يشرح فيه اللى هو فهمه؟ كام واحد عرض المساعدة ؟

وأقول كمان مرة كل واحد مننا مسؤل.. وياريت نساعد بعض عشان نبقى أحسن ناس.

darkman
06-05-2007, 10:38 PM
ان شاء الله اول ما ابدأ اللعبة لو فهمت حاجة هفهملكم والله انتو خليين على و مش هبخل و يا ريت الكل يعمل كدة عشان الافادة تعم و انا نزلت الباتش فى 3 سابرات و بدأ الاقبال بس للاسف مفيش اتصال بلمنتدى هما عايزين يلعبو و بس و انا بحاول اتابع معاكم على قدر المستطاع عشان اجيب ناس و انا ان شاء الله هيكون ليا دور و لكل واحد فينا دور فى تعليم اللعبة و بردو مش كل حاجة على دماغ الى جابو ال جى ام لا اقصد الاهناة بردو نساعد دا مقصودى و ان شاء الله بعون الله هيكون اكبر سيرفر للعرب
شكرا

Darkside
08-05-2007, 02:27 AM
طيب إنت فينكم يا جماعة ؟ فين مساعدتكم؟ هل كل واحد فيكم نزل اللعبة عند واحد بس من اصحابه حتى ؟
ال جى إم موجود ديما.. والمنتدى مفتوح.. والشرح والتعريب شغالين فيهم على قدر المستطاع.
اللعبة بتاعتنا كلنا.. كل واحد فينا مسؤل يا جماعة.. أنا بلف حوالين نفسى والله مابين المنتدى والموقع والترجمة و تظبيط السيرفر و الماسنجر كمان.... واحنا برضه ورانا حياتنا ومع ذلك بندى أكبر وقت ممكن للعبة.

اللعبة لسة فاتحة من كام يوم.. ماتتوقعش إنك مش هاتعرف تدخل السيرفر من الزحمة يعنى، وبعدين الانتشار وظيفة الجميع.. فينكم إنتوا ؟ كام واحد فيكم وزع اللعبة؟ كام واحد عمل موضوع يشرح فيه اللى هو فهمه؟ كام واحد عرض المساعدة ؟

وأقول كمان مرة كل واحد مننا مسؤل.. وياريت نساعد بعض عشان نبقى أحسن ناس.

والله بجد الله يعينك .. فعلا الراجل دة يا جماعة تعبان جدا في اللعبة . ومش عارف هو اذاي لاقي وقت لكل دة " اللهم ما لا حسد :D " وكفاية انة لما بنعوزا بنلاقية بالرغم من اللي هو فية .. وبعدين هي الناس عايزة الجي ام في اية يعني " انا مقصدش اقلل من قيمة الجي ام " الراجل ذي ما قلت قبل كدة لما نعوزو بنلاقية ..واللعبة الحمد لله شغاله زي الفل . وانا اكتر من مرة والله عرضت علية المساعدة علشان عارف العبء اللي هو فية ... "وانا بقولها تاني انا في الخدمة في اي حاجة " وشكرا لك جدا يا اخ : احمد علي مجهوداتك وعلي تعبك معانا .:D

HiTsU
09-05-2007, 05:15 AM
يا جماعااااااااا

اعملوا ال شخصيات الي تعجبكم orcs , humans , elfs , dark elfs , dawrfs كلوا محتاج كلو
و ابتدائ من lvl 19 او 20 كلوا بيبقي في مدينه واحده جلدين هي بس البديه كل واحد ليه قريته بعد كده بتبتدي مع ال كل بس انت عدي ال quests الي فالبدايه عشان تنقلك المدينه دي و كله بيبقي مع كله

و الي مدايقه حاجه يقول و انا موجود

KOC2000
09-05-2007, 05:42 AM
عايز أحيّيك يا واد يا هشام على الشغل الجامد اللى انت عامله.. ابقى قابلني في بايوهازرد.

HiTsU
09-05-2007, 05:45 AM
اوي اوي
انا فاضي النهارده كلمني علي الايميل و ظبط معايه معاد انا online علي طوول
midnightfox88@hotmail.com

hAmOdY
09-05-2007, 09:52 AM
ان شاء الله كل شىء حيبقى تمام

انا مش عارف الناس مش صابره تفهم حتى اللعبة ليه !!

عموما انا لسه داخل امبارح....استنونى لما ابتدى افهم فيها شوية

HiTsU
09-05-2007, 10:04 AM
برحتك و لو احتجت اي حاجه قولي

boo7aa2006
09-05-2007, 06:22 PM
انا ب أذن الله اهوة بنزل اللعبو و و الله العظييم قولت علييها ل 2 صحابى و قولتلهم يدوها ل صحابهم و قعدت أقولهم اد ايية اللعبة جامدة و خلييت الحياة قدامهم بمبى :D بس أحنا لسا كلنا بنزل فيها و اهوة انا وراهم ب الحزام 24 ساعة عشان ينزلوها :D ربنا يسهل بس و اللى افهمو من موقع اللعبة أقوولهولكوا و افهمكوا اللى فهمتوا
و كمان الأمتحانات خلاص و انا اساس مبفتحش الكمبيوتر ألا عشان أنزل اللعبةو يا رب بقى أأخخللصصههاا دييية كبيرة قوى و اللينك اللى بنزلها منها سرعتة 10 kb/s بالعافية عذاب يعنى بس حنزلها و حلعبها و [اذن الله كلنا نقفلها مع بعض طبعا قولوا بس يا رب و حتكون ااجمد لعبة و اجمد منتدى

Sakaliet
10-05-2007, 10:42 AM
انا ب أذن الله اهوة بنزل اللعبو و و الله العظييم قولت علييها ل 2 صحابى و قولتلهم يدوها ل صحابهم و قعدت أقولهم اد ايية اللعبة جامدة و خلييت الحياة قدامهم بمبى :D بس أحنا لسا كلنا بنزل فيها و اهوة انا وراهم ب الحزام 24 ساعة عشان ينزلوها :D ربنا يسهل بس و اللى افهمو من موقع اللعبة أقوولهولكوا و افهمكوا اللى فهمتوا
و كمان الأمتحانات خلاص و انا اساس مبفتحش الكمبيوتر ألا عشان أنزل اللعبةو يا رب بقى أأخخللصصههاا دييية كبيرة قوى و اللينك اللى بنزلها منها سرعتة 10 kb/s بالعافية عذاب يعنى بس حنزلها و حلعبها و [اذن الله كلنا نقفلها مع بعض طبعا قولوا بس يا رب و حتكون ااجمد لعبة و اجمد منتدى

ربنا معاك و احنا فى انتظارك :D

HiTsU
11-05-2007, 11:31 PM
ايوه كده عايزين ناس ممكن كمان ترفففع ناس في الشارع و تديهم اللعبه و تخليهم يلعبوا مافيش مشكله

غير مسئولين عن اي حاجه احنا بنقول اهه

lord mamoun
23-05-2007, 05:05 PM
السلام عليكم
اليوم انا و صحابي هندكل الجيم دي و هنكون dark elf
اتمنى اشوفكو كلكو فيل الجيم

totos_acmilan
01-06-2007, 12:00 PM
ansah alah