المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : تم الحصار بنجاح

monzer
25-05-2008, 09:24 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

حبيت بس ابارك لكل الناس الى جت الحصار انهردا انه تم بنجاح حتى لو محدش فاز بالقلعة
الحمد لله قدرت انفذ الافكار الى كنت محضرها ووعدت بوجى بيها وانا مكنتش محتاج العدد الكبير دا من اللاعبين
بارتى واحدة بس كانت هتبقى كفاية لتحقيق الى اكتر من دا لان كتر الاعبين سبب فوضى
ناس كتيره بردو اتعلمت من حصار انهردا حجات جديدة وعندى بردو نصيحه للاعبين ::

1-ساعتين كتير اوى فحصار على قلعه المفروض تبقى هادى جدا وبارد جدا عشان تقدر تسيطر على اعصابك وعلى الجيش الى معاك والحمد لله احنا سيطرنا على القلعه وكان باقى 30 دقيقه كاملين من الوقت وكمان كنا بنتحرك ببطء .
2-اى حد كان بيتحرك من مكانه من غير امر القائد كان بيموت فورا وفى ناس كتير كانت ماشية ورايا بالخطوة عشان كدا ادائهم كان متميز جدا انهردا منهم هانتر وميمى وتوتوس .فاضرورى جدا تنفيذ اوامر القائد مهما كانت .

:: حاجة عاوز اقولها مهمه اوى للكل ولناس من كلانى بالذات ::

انا جيت الحصار قبل معاده بساعه وفضلت اتفرج على القلعه وكان معاية ورق فيه عدد حراس القلعه واماكنهم وحطيت خطه حسب عدد السحره الى معاية وكان الموضوع جد جدا بالنسبالى . لانى اتفقت مع بوجى ان القلعه دى بتعته وهيخدها يعنى هيخدها .
حتى بعد مبدات الكستل ب 5 دقايق مكنش فى ناس كتير حضرت من سوبر ستار وكملت الحصار ورفعت العلم وكسرنا السور ودخلنا وبدانا تنفيذ الخطه .
ولاخر دقيقة فى الحصار انا عندى امل ان بوجى يدخل ويكمل الى اتفقنا عليه لكن ان الناس تغير كلامها وتطلب منى اخد الكستل ورفضت مش عشان اعمل فيها بطل ولا راجل قدام حد .
كان فى اتفاق بين قائد وقائد ولو هوا حصلتله ظروف منعته دا ميدنيش الحق انى استغل الفرصه ولو حتى لصالحه او لصالحى .
انا مبسوط جدا بلى الناس وصلتله انهردا واتمنى اللاعبيه يكون عندها ثقه فنفسها اكتر من كدا .
بغض النظر عن اداء بعض الناس والفوضى الى اتكررت كذا مره انا عازر الكل كان فى ناس اول مره تنزل حصار وانا متعمدتش اديهم اوامر كتير عشان يجربو برحتهم .

وان شاء الله حصار جلوديو القادم فيه النصر الحقيقى واتمنى فى حصار قلعه عدن الناس متكونش خايفة ومرعوبة زى مكانو خايفين من حراس قلعه جلوديو ......

:: ملحوظة بسيطه ::

من اكبر اخطائى انهردا كونى صاحب الخطه انى نسيت مكان جوهره تحكم حراس غرفه التمثال والى اكتشفت بعد كدا انها موجودة فضهر القلعه ولو كنا تخلصنا منها مكنوش هيظهرو كل شوية فبعتزر للكل كانت هتسهل علينا نص المجهود الى بذلناه shiny

بالتوفيق فالحصار الجاى ان شاء الله وارجو من الكل الحضور لانه هيبقى اضخم حصار هنخوضه فحياتنا .... :show:

Drago50
25-05-2008, 09:32 PM
شكرآ علي الموضوع الجميل
بس هو الحصار الجي ان شاء الله امتي؟؟

monzer
25-05-2008, 10:06 PM
يوم السبت الجاى ان شاء الله الساعه 7 مساء بتوقيت مصر

Drago50
25-05-2008, 10:11 PM
يوم 31 الشهر ده ان شاء الله

HossaM
25-05-2008, 10:12 PM
مبرووووووووووووووووووووووووووووووووك

Drago50
25-05-2008, 10:22 PM
عشان ممكن اشترك معاكم ان شاء الله هو عشان اقدر اجي معاكم واقاتل لازم ابقي مش اقل من كام؟؟

jake94
25-05-2008, 10:30 PM
60 .......

jake94
25-05-2008, 10:31 PM
انا حاولت اني اعمل بكل جهدي لكن للأسف ما كنت في بارتي يعني الهلر ما يسوي لي شي

وكل شي اموت مت 10 مراش لكن قتلت من الحراس عدد كبيييير

وانشاء الله عدن لنا

Drago50
25-05-2008, 10:33 PM
انتوا هتهاجموا عدن
يعني انا مش هقدر اجي معاكم

king_game
25-05-2008, 11:18 PM
كان عمل متميز انا كنت بشوف الحصار من سيبر كيمو من اميل NIGTMARE انتو كنتوا منظمين وانا اكتر واحد احترموا هوا منذر لانو مرديش ياخد الكاستل لية والتزم بكلمتة وبعتذر بنيابة عن بوجى وايمن علشان مجوش لان النت كان فاصل

totos_acmilan
25-05-2008, 11:24 PM
شكرا يا منذر على جهودك معانا النهارده و شكرا لانك احترمت كلمتك و ان شاء الله اجى حصار عدن

warlock
25-05-2008, 11:49 PM
ايه ده هو كان فى حصار ههيهيه :harhar:
sign UnkowN
lvl 56

MOGA
26-05-2008, 12:41 AM
اولا احب ابارك علي الحصار النهاردة ... بس انا بعد اذنكم عندي تعليق .
1- المفروض كان في حد عمل خطة ووزع الادوار علي الناس وادي لكل واحدمهمة محددة لان النهاردة كنت حاسس ان في لغبطة وهرجلة .انا واحد من الناس مكنتش عارف اعمل اية بالظبط يادوب كنت بقتل الحراس وشوية هما اللي يقتلوني shiny .
2- المفروض يبقي في شرح علي المنتدي يتم شرح فية النقط المهمة اللي في القلعة والحصار بيتم اذاي والحراس بيبقوا فين وعددهم اية وممكن نستعين بالمنتديات الاجنبية .لان ذي ما الاخ منذر قال ان فية خوف لان كان في ناس اول مرة تحضر حصار لقلعة وانا واحد من الناس دي .
عموما ده رأيي .. مع ان انا زعلان من الاخ منذر .وعاوز بس اقولو ان انا من اقدم الناس اللي لعبت اللعبة دي وكانت لسة في اولها بس سبتها ورجعتلها تاني وممكن تسال الاخ كيمو . بس مش مشكلة ذي ما انا قلتلة قبل كدة " دي مجرد لعبة " ... وانا اسف ان كنت طولت عليكم ...وياريت لو في تعليق انا منتظر الرد " بصدر رحب والله"

monzer
26-05-2008, 12:50 AM
يا MOGA انا كان دورى انى اجى اساعد صاحب الحصار الى هوا بوجى
وقلت فوق لو فى ناس معندهاش خلفيه عن الخطه بيبقى فى ساعه قبل الحصار بنتجمع حولين القلعه نشرح خطه الدخول اية
وحل كمان تانى بسيط للى جه الحصار متاخر انه ميتحركش من مكانه غير لما قائد البارتى يقوله اتحرك وروح فالحته كذا
والخطط كتيره ومختلفه مفيش خطة ثابتة وبالنسبة لطلبك ان شاء الله الحصار الجاى ابقا انزل شرح لنموذج من خطط الحصار
وشكرا لكل الى تفهم وقدر موقفى .......

ELGAZAR
26-05-2008, 01:24 AM
والله منذر عند حق فى موضوع ان الناسبتتحرك لوحدها من غير اوامر القائد لان الموضوع ده ارهقنى كا هيلير انى كنت بجرى من واحد للتانى عشان كانوا بعيد عن بعض

انا فاكر فى السرفر القديم خد قلعه ديون وكان فاضل 40 دقيقه يا منذر على الوقت وماكنش العدد الكبير ده كله ولا كان فى هلير بس كان فى خبره من كتر الحصارت كان كل واحد وصل لمره خفظ للدور بتاعه كل واحد حافظ الدور ال هيعمله ايه فى الحصار

ملحوظه صغيره
انا شايف ان احنا نستعين فى الحصار القادم بالروج لانه عنده اسكل بفتح الابواب لان الجولم بطء جدا وبيموت اما الروج بيعمل سيلنت موف ويفتح الابواب من غير اى تعب انا بتكلم على الباب ال جوه القلعه

وده اساسى فى قلعه عدن لان فيها حوالى 3 ابوب عشان توصل للتمثال

totos_acmilan
26-05-2008, 01:30 AM
بس متنساش يا جزار ان ال hp كان شغال على طول

ELGAZAR
26-05-2008, 01:36 AM
بس متنساش يا جزار ان ال hp كان شغال على طول

لاء يا باشا انا واخد القلعبه قبل السرفر ما يقفل ب 5 ايام فضل لورد 5 ايام على قلعه ديون:harhar: :harhar:

ملك الحزن
26-05-2008, 02:39 PM
قدمنا بما ملكت يدينا وانا لم يكن لي دور في الحصار الماضي ولكن الحمد لله قدمت الافضل والشباب ما قصرو

تحياتي ...

Hamad
26-05-2008, 02:40 PM
رااائع جدا يا منذر
وطبعا انا حضرت الحصار وساعدت كثير من الناس .. :)
سأباشر بالتلفيل ان شاء الله ..

Hamad
26-05-2008, 02:41 PM
قدمنا بما ملكت يدينا وانا لم يكن لي دور في الحصار الماضي ولكن الحمد لله قدمت الافضل والشباب ما قصرو

تحياتي ...

لالا حرام عليك انت والله شاطر في الحصار لاسيما انك انقذتنا من الحراس اكثر من مرة shiny

BoGy
26-05-2008, 03:02 PM
اعتذر عشان مقدرتش اجي معاكم لان النت كان فاصل عندي للاسف

و ان شاء الله تتعوض في المره جايه

EleGanT_BirD
26-05-2008, 08:05 PM
bogy enta 3malt karsa aslan

ma kansh yenfa3 enka teb9a leader clan w ma tdesh el PW bta3tak l ay 7ad men el clan 3shan law 7sal ay zarf mna3ak tegy el e7telal

el nas lama ma la9etaksh mawgood meshyet

bas el 7amdolellah etlamo tany rabna satar

el mara el gaya lazem te3mel 7esab ay 7aga men de momken te7sal

3shan da kan 3amel asasy en e7na ma 3refnash ne5las 9abl el wa9t

e7na kona kteer swa2 el clan bta3na aw clan evo

laken 3adam wgodak bawaz 7agat kteer

plz dont do thas again

w yom el gom3a bellel tkon ur PW m3aya :P

ah 7aga kman 3ayza 7ad yda5lny el clan tany

ana sebtaha 3shan el 7esar

BoGy
26-05-2008, 08:47 PM
يا ميمي انا النت عندي مبيقطعش خالص

و فجاة النت فصل مش عارف ليه

بس لما فصل بعت مسج لي موسى و اديتو الاكونت

و هشام اتصل بايمن قبل ما يخلص الاحتلال بثلث ساعة و اديتو بردو

بس ان شاء الله متتكررش مره تانية ان شاء الله

و بعتذر لجميع الناس :no:

EleGanT_BirD
26-05-2008, 08:51 PM
ana 3arfa eno kan 3'asb 3anak

bas ana kol ely 9olto 7aga wa7da

lazem ur PW tkon m3 7ad e7tyaty

w mousa kman ma d5alsh

ya3ny etsanadt 3la 7eta mayla (sry ya mousa) bas hwa da ely 7asal

any way el mara el gaya tkon a7san isa

ELGAZAR
27-05-2008, 01:52 PM
المشكله مش فى الباس
ما هشام دخل انا معرفش هشام ال هوه مين بس المهم دخل ومعرفش يعمل ايه فضل واقف اكتر من 10 دقائق قدام التمثال ولا كان فى حرس ولا اى حجاه ومنذر خد كل الحرس وخدهم بره القلعه بيتوضبوا وانا كنت جاهز بالهلير عشان اعمله هيل

المفروض تعرف ال داخل هيدخل يعمل ايه يكون عارف دور قائد الكلان