المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ادخل .......... قول ..................... و اتكلم

HORRICANE
14-02-2008, 11:57 PM
اهلا بالاممير كلهم

الموضوع ده جهه فى دماغى دلوقتى و قولت يا واد يا هشام اعمله .............. ممكن يكون موضوع غريب عليكوا

بس استحملوني بقى

الموضوع بسيط جدا ......................... هو عباره عن موضوع نقدى

ايه رايك فى lineage ................... ايه الحاجه اللى نفسك تتشال منها ...................... ايه الحاجه اللى انت شايفها وحشه فيها ................... احسن لعبه لعبتها (بغش النظر هى صعبه او سهله محتاجه فلوس او لا من الاخر رأيك فى نظامها) ................ الاسكيلات حلوه و لا لا

يعنى من الاخر غربلوا اللعبه .......................... و الموضوع ده بالذات للى لعبوا العاب اونلين كتير اوى

يعنى انا بصراحه احسن لعبه لعبتها و بلعبها دلوقتى هى WOW و lineage بصراحه احلى لعبه مسليه شفتها فى انظمتها الخاصه و هى الكاستل و الريد بوس و الكلاس ............... بس نظام ال PVP مريض و اسكلس تعبانه و لو كانوا غيروها تبقى احسن

و كنت اتمنى يبقى فيها نظام trade thief hunter بتاع سيلك رود و PVP بتاع لعبه cable

و حلاوه و جمال نظام لعبه WOW

ده رايى ................ و منتظر رايكوا فى lineage .............. مش رايكوا فى رأيى :D

ردوا بسرعه ...................... انا صبرى قليل

الموضوع من خالص فكرى

monzer
15-02-2008, 12:15 AM
انا هقول راى فى lineage عشان انا مبحبش غيرها بصراحه يعنى
بالنسبة لنظام الاسكيلات بعترف ان سكيلات سيلك رود احسن من حيث التصميم والتنوع
لكن فى فرق جامد فى نظام اللعبه كا كل . لعبة lineage الى صمموها اكيد عبقره انهم يعملو عالم متكامل بالطريقه دى .

فكرة رحلات التريد بتاعت سيلك رود غريبه شوية فى ناس شيفاها ممتعه ومسليه بس انا بفضل رحلات الصيد الحره والريدز بتاعت lineage .

تقريبا النقد الوحيد الى مش عجبنى فى lineage .اسلوب القتال ذات نفسه مفهوش خيال كتير
يمكن ناس تشفها ميزه وناس تشوفها عيب انها قريبة اكتر من الواقع .

حاجة كمان فى lineage بحس انها نوع من انواع العقم .الــ NPC وطريقة التعامل معاها سواء فى محادثه المهمات او البيع والشرا ............. بفكر يعنى يعملوها NPC ناطقه وبجميع اللغات :D

اخر حاجة كنت عايز اقول اية احلامى الى بتمنى تتحق فى lineage . ان الارض توسع اكتر واكتر والمستويات تذيد لحد 100 .وتتعدد الاجناس والتخصصات تكتر وتتغير اساليب القتال .

على العموم انا مهما كبرت فى السن ومهما ذادت مشكلى ومسؤلياتى مش هقدر ابطل العب lineage.

amr8010
15-02-2008, 12:23 AM
انا كنت اتمنى يبقى فيها trade thief hunter زي سيلك رود عشان متبقاش عباره عن حروب بين الكلان بس واحتلال قلاع وبس

ekadi11
15-02-2008, 08:32 AM
انا بتمنى انو يتغير نظام الضرب فيها لانو الواحد بكون جامد كتيير السكلس لازم يطير في الهوا ويضرب يعني lineage واقعية كثيير في الpvp هاد غلط لازم يكون في خيال وكل ما زاد كل ما صارت اللعبة احلا

Illiadin
15-02-2008, 01:40 PM
Ana benezbaly Lineage me7taga shewayt moves ya3ny mayb2aash kol shewaya tedrab nafs el darba ya3ny yb2a keda fee fun ya3ny yb2a masalan keda zay ka2enak da5el fight Kung Fuu we me7taga tetawar shewaya nezam el quests we el pets ana a3raf game esma7a rappelz fe7a el pet keteer we momken tekoon enta agmad wa7ed fee el game besabab el pet we bardo tohoto effects lel wepones ely betnawar ya3ny lama tegy tedrab ta3mel noor ad3af we enta bet7arakha

HORRICANE
15-02-2008, 04:15 PM
Ana benezbaly Lineage me7taga shewayt moves ya3ny mayb2aash kol shewaya tedrab nafs el darba ya3ny yb2a keda fee fun ya3ny yb2a masalan keda zay ka2enak da5el fight Kung Fuu we me7taga tetawar shewaya nezam el quests we el pets ana a3raf game esma7a rappelz fe7a el pet keteer we momken tekoon enta agmad wa7ed fee el game besabab el pet we bardo tohoto effects lel wepones ely betnawar ya3ny lama tegy tedrab ta3mel noor ad3af we enta bet7arakha

لو فى حد يترجم بس

هعرف اقرأه :D

Sniper2
09-03-2008, 07:57 PM
انا احسن لعبه لعبتها هى سيلك رود علشان دايما فى جديد زى الافنتات

totos_acmilan
09-03-2008, 08:19 PM

زمن المحاربين او لينج بردو فيها جديد تملى حتىش شوف تحديث 9/3/2008 هتلاقى وحش و اكيلز جديدة نزلت و كمان فى ايفنتز كتير بيتعملها تنشيط او عدم تشغيل من الجى ام اما بالنسبة لسيلك رود فا ديه لاعبة خنيقة جداااااااااااا و الحمد الله لسة محتفل من 5 شهور على مرور سنة من تركها

ELGAZAR
09-03-2008, 09:14 PM

ان شاء الله اما تلعب زمن المحاربين هتقول علها افضل لعبه ان شاء الله

monzer
09-03-2008, 09:20 PM
سواء فى السيرفر دا او غيره ميزه الكستمز دى تجنن
تقدر تصمم ارمور زى متحب وبالقوة الى انت تحددها
وتصمم بردو اسلحه زى متحب وتحطها فاى مكان وباى سعر
تغير او تشيل مكان وحوش وتعدل فاى حاجة انت عايزها
لعبة حره وليها اكتر من استايل وطريقه للعب

boo7aa2006
13-03-2008, 12:21 AM
أزيكوا يا جماعة أولا,
مينفعش تقارنوا أى لعبة أونلاين ب واحدة تانية مختلفة من حيث الفكرة و التصميم و نظام اللعب...
أنت تقدر تقارن جرافيك,تقارن متعة اللعبة ب كمية الفلوس اللى بتدفعها فيها أذا كنت بتدفع ف لعبة ما(guildwars,WOW,...),تقارن اللفل و كمية ال exp أو ما شابة...,مثال : أنا مثلا شغال ف لعبة أسمها archlord دلوقت و أقدر أجيبلك وجة مقارنة زى الجرافيك و أقولك أن lineage أحسن ,ف نفس الوقت مقدرش أقول بشكل عام lineage أحسن من archlord لأن أنا ممكن أجيبلك مليون ميزة ف أى من اللعبتين مش موجودة ف التانية...و قيس على كدة كل حاجة.
بالنسبة ل الموضوع دة أنا أقدر أقترح ف lineage نظام سكيلات أحسن و skill animation شكلة أحسن,و برضة شكل أسلحة مختلف شوية و نظام كويستات أسهل و ممكن يضيفوا برضوا نظم أكتر تقدر تعمل gold عن طريقها...دية أفكار عامة عن اللعبة مش على سيرفر هنا أو برا.
شكرا على الموضوع

abdellah
14-03-2008, 11:31 AM
اللعبة حلوة بس المشكلة مع الفلوس قليلة وادا كنت عايز تشتري soulshot مش حتأدر او potion
اتمنى ان يتم زيادت قليل من rate في المال x2 او x3
وشكرا

king_game
14-03-2008, 02:28 PM
السلام عليكم انا من رائى الشخصى ان كل لعبة ليها ميزتها وعيوبها ومن عيوب زمن المحاربين
1_السكيلات
2_الفلوس قليلة جدا
3_الكويستات صعبة جدا
4_trade thief hunter لان العبة مش حرب كلانات و pvp بس
5_زيادة اللفلات علشان الواحد ميزهقش
6_ونظام pvp واقعى جدا
7_وبردوا يبقى فيها نظام reborn مع ميزات(الى كان بيلعب كونكر هيعرفها)
لكن هى من احسن الاعاب وافضلهم فى الجرافيك.

mero
27-03-2008, 11:12 AM
انا احسن لعبة لعبتها هى زمن المحاربين انا مش شايف فيها مشاكل و هى ديما متميزة عن الالعاب التانية وعلى فكرة الالعابت التانية بتاخد مننا افكار وبتطور نفسها وده يدل ان زمن المحاربين كاملة ورائعة