المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اقتراح مهم للعبة

yamen
06-11-2010, 09:01 PM
السلام عليكم ورحمة الله

تحية طيبة اخواني
ومبروك عليكم عودة زمردة من جديد انا والحمد لله عدت الي اللعبة من حوالي يومين ولاحظت شيئين مهمين لو تقبل الادارة بتعديلهم رح يكون السيرفر احسن من قبل بكثير واتمني من الشباب الدخول وابداء الراي والادراة كمان
1- اول شئ انا لاحظت ان المانا اصبحت بطيئة جدا في التحميل يعني اللاعب صار يستخدم عقار المانا الكبري وزجاجة المانا العادية ومايلحق يضرب شوي لقي المانا خلصت اتمني ان يتم تعديل هده الملاحظة او علي الاقل ترجع مثل قبل قت قصير بالرغم انها في كثير من السيرفرات الاخري لايتم انتضار اي وقت علي طول تقدر تعبي مانا واعتقد ان هده الملاحظة لاتاثر في مختلف التخصصات يعني لاتعمل فرق في ميزان القوي بين تخصص واخر

2- تاني ملاحظة عدم وجود التاتو والحقيبة الاحتياطية والغرضين لهم فائدة كبيرة في قوة الشخصية التاتو بيزيد الدفاع والهجوم والحقيبة الاضافية بتزيد الدفاع البدني واعتقد لو انهم مو مهمين ماكان مكانهم واضح في حقيبة الشخصية يعني لااحد يقول انهم اختراع من سيرفرات اخري وممكن يكون التاتو بسعر مرتفع شوي لانه يستاهل الصراحة ولااحد يقولي والغلبان يعمل ايه يعني كل واحد علي حسب مقدرته مثل مجوهرات الزعماء ممكن تحصل عليهم بالكراش وممكن يسقط من ريد بوس نفس الطريقة اتمني التفاعل من الجميع وانا اشوفه ان اقتراح كويس ومهم لتحسين السيرفر وبيزيد المتعة ورح يشجع كثير من اللاعبين للرجوع للسيرفر

وشكرا لكم

BazOkA
06-11-2010, 09:44 PM
ايوا صح كلامك صارت بطيئه وخايسه والسيفر الاجنبي يزود بسرعه

abo00d
07-11-2010, 08:42 AM
1) في واحد حطه قبلك في الاقتراحات وكان جواب كيمو هو ان احمد ربك ان المانا موجوده في مستر كات و البقاله لان السيرفر الاصلي لا يوجد به مانا

2) اقتراح مرفوض لانك بتعدل ملفات اللعبة واحنا ما تريد تعديل في ملفات اللعبة

yamen
07-11-2010, 05:09 PM
طيب لو سمحت بالعقل يااخي طالما مافي مانا في السيرفر الاصلي كيف الشباب بيلعبو بدون مانا يااخي نحن قلنا مادخلنا في سيرفر اصلي والا مقلد نحن بدنا التميز مو التقليد يعني لو هم بدهم يغرقو بنغرق معهم وتاني شئ انت قلت مابدنا نعدل في ملفات اللعبة ماهو شفنا ردودكم لما تم تعديل ملفات اللعبة وازالة زمردة البعض يدخل في المنتدي ويجامل في الادارة والله لما تشوفه في اللعبة تلقاه يتسخط ويقول اللعبة خربت وتلقاه يلعب في سيرفر تاني ياعم خلك مواكب للتطور وبلاش التمسك الاعمي بالاراء ماتزعل مني اخي بس انا مااحب المجاملة ادا التعديل فيه مصلحة للجميع ليش مانعمله وهدا راي بكل صراحة واكيد اخر الامر لكيمو والادارة

a9a9
07-11-2010, 05:28 PM
1) من ناحيه المـــآأإنــآ فأنا اشووف ان معك حق بس مهي مشكله المآنا يعني في اللعبه مشاكل غيرها (مع احترامي لكم )

بس اتمنى التفكير في أشياء اخرى وحلو اقترآحك ^^

2) بصرآحه كلنا نبيها وانا اتفق معك ^^

abo00d
07-11-2010, 08:42 PM
طيب لو سمحت بالعقل يااخي طالما مافي مانا في السيرفر الاصلي كيف الشباب بيلعبو بدون مانا يااخي نحن قلنا مادخلنا في سيرفر اصلي والا مقلد نحن بدنا التميز مو التقليد يعني لو هم بدهم يغرقو بنغرق معهم وتاني شئ انت قلت مابدنا نعدل في ملفات اللعبة ماهو شفنا ردودكم لما تم تعديل ملفات اللعبة وازالة زمردة البعض يدخل في المنتدي ويجامل في الادارة والله لما تشوفه في اللعبة تلقاه يتسخط ويقول اللعبة خربت وتلقاه يلعب في سيرفر تاني ياعم خلك مواكب للتطور وبلاش التمسك الاعمي بالاراء ماتزعل مني اخي بس انا مااحب المجاملة ادا التعديل فيه مصلحة للجميع ليش مانعمله وهدا راي بكل صراحة واكيد اخر الامر لكيمو والادارة

يا حبي السيرفر الاصلي بيستخدم مانا عادي من البقاله

هنا عندنا زياده عقار المانا الاكبر شو تريد غير كذا ؟؟؟؟؟

جرب العب بي المانا العادي حنشوف كيف حتلعب وبعدين انا قلت لك الاقتراح واحد قبلك اقترحه ورفض

ومنو قال ان نريد نصير مثلهم ؟؟؟؟؟ وبعدين زمرده تعتبر تسهيلات مش عاجبتك لا تشوفها سوي شخصيه واعطي نفسك بفر منها

احنا نريد نكون مثل تميز لعب السيرفر الاصلي مش زي السيرفرات الاخرى مانا واحد يرجع 3000 شو الفايده؟؟؟؟؟؟

واخر شي اقول الي مش عاجبه السيرفر خله في سيرفر الي فرحان فيه خخخ كل اسبوعين يسوي وايب ايش الهبل ؟؟؟؟؟

yamen
09-11-2010, 12:45 AM
يا حبي السيرفر الاصلي بيستخدم مانا عادي من البقاله

هنا عندنا زياده عقار المانا الاكبر شو تريد غير كذا ؟؟؟؟؟

جرب العب بي المانا العادي حنشوف كيف حتلعب وبعدين انا قلت لك الاقتراح واحد قبلك اقترحه ورفض

ومنو قال ان نريد نصير مثلهم ؟؟؟؟؟ وبعدين زمرده تعتبر تسهيلات مش عاجبتك لا تشوفها سوي شخصيه واعطي نفسك بفر منها

احنا نريد نكون مثل تميز لعب السيرفر الاصلي مش زي السيرفرات الاخرى مانا واحد يرجع 3000 شو الفايده؟؟؟؟؟؟

واخر شي اقول الي مش عاجبه السيرفر خله في سيرفر الي فرحان فيه خخخ كل اسبوعين يسوي وايب ايش الهبل ؟؟؟؟؟

لاحولا ولاقوة الا بالله يااخي بالله عليك انت وين وانا وين انا بحكي في موضوع وانت فتحت موضوع بعييييييييييد اولا ليش انت زعلان انا قلت راي والله ماكنت اعرف انه الموضوع تم طرحه تاني مين جاب سيرة زمردة والتسهيلات اللي انت حكيت عنها يااخي الميت فار والجنازة كبيرة عملت موضوع وقصة لا وبتفرض اللي مو عاجبه يطلع ياحبيبي انت مشرف المفروض قدوة في النقاش وصدرك يكون رحب ترا نحن مانشحت منك او نقول لله يامحسنين ولو عقلي صغير اقولك يلا خلك فيها وبروح العب في سيرفر تاني ولا يصيرلي اي شئ بس مو كدا التفاهم ياصديقي عبود انا ماقلت شئ يستاهل هدا الكلام انا طرحت فكرة مجرد فكرة شفت انو ممكن تكون مفيدة للسيرفر ومو اكثر من كدا ياريت تتحلي برحابة صدر وبلا تقول الكلام دا كثير اطلع وغير وكدا يعني نحنن او خلنا من اللاعبين الادارة نجاحها من نجاح السيرفر ونجاح السيرفر استقطاب اكبر عدد من اللاعبين طبعا مع الالتزام بالقوانين وانا ماخالفت اي قانون طرحت مجرد فكرة وهدا من حقي ومااقول الا ياسبحان الله

qtra
09-11-2010, 02:59 AM
اقتراح جميل جدااااااااااااااااااااااا

وتمنا كيمو يوافق

saw666
09-11-2010, 06:03 AM
اقتراح حلو ياريت الادارة توافق علا الاقتراحين

dark shadow
09-11-2010, 10:35 PM
المانا انا نفسي ترجع بصراحه لان التلفيل صعب جدا بدونها خاصه للساحر والمقاتل ايضا

التاتو موجود بسرفر لاكن مش هتلاقي قزم يصنعهولك لاني مش عارف اين تسقط لفافات التصنيع

لاكن اضافات السرفر الاخري علي مثلا تلاقي سرفر انه بيزود القوه والدفاع والهجوم

وسرفر تاني يكتب بيزود الدفاع السحري 20 % ~~"

عشان كده سرفرات كتير لعبت في الحكايه دي

الورده البيضاء
09-11-2010, 11:54 PM
بالنسبه للحقيبه او الحزام دى فعلا موجوده تقريبا فى السيرفر الاصلى وليها مكانها فى المواد اللى بتستخدمها واعتقد انها هتكون موجوده مع نزول الجراسيا

yamen
10-11-2010, 03:00 PM
اخيرا رديتو وشفت ردودكم
ههههههههههههههههههه
منورين والله وشكرا علي التواصل بس انا بجد راي ان الحقيبة والتاتو وقصر وقت تحميل المانا اشياء ان شاء الله رح ترجع بالنفع للسرفر والتاتو والحقيبة موجودين في كل سيرفر اصلا مكانهم موجود في الحقيبة اتمني من الادارة التواصل والرد