المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استفسار

evo2022
18-09-2010, 03:32 AM
اخواني انا الكاراكتر بتاعي كاميل ذكر ولفل 27 وكل ما اشتري دروع يقول لنت غيز مجهز ولا استطيع ارتداء الدرع وكذلك في بعض الاسلحة لا تتفاعل مع السحر والضربات وبع الملابس لا يمكنني استعملها ياريت لو احد يخبرني اعرف ازاي تناسب كل تلك الاسياء معي

الورده البيضاء
18-09-2010, 03:36 AM
الكاميل يستخدم اللبس الخفيف فقط عشان كده اى نوع تانى مش هيتلبس
تانى شئ للاسلحه الكاميل عنده مهاره بتحول الاسلحه شكلها دوامه وبداخلها سيف وعصا
وهى بتحول سيف يد واحده للسيف السريع اللى يستخدمه محطم الارواح
وسيف اليدين لسيف قديم اللى يستخدمه جالب الهلاك
وقوس لمسدس وده اللى يستخدمه المخادع

evo2022
18-09-2010, 05:53 AM
شكرا وردة لرد بس انا عملة كوست تابع لمدينة جولدين وبعد ذلك اصبحت جندي ولم يكون لي اي تخصص من الي قولته والعلامة موجودة فعلا زي الي قولتيها و لا تتفعل
ثاني شياء ازاي اعرف الدروع المنسبة يعني في ارقام او لون للاسم وا اي علامة
شكرا جدا وردة علي الرد

الورده البيضاء
18-09-2010, 12:14 PM
شوف فهرس تخصصات الكاميل هتعرف التخصص اللى انت عملته يخليك انهى واحد فى ال 3 بالنسبه لمحطم الارواح جالب الهلاك و المخادع دى اسماء التخصصات الثالثه
بالنسبه للاسلحه 3 انواع من الاسلحه بس اللى يتحولو سيف يد واحده سيف يدين وقوس
وتقريبا ابتداء من مستوى D يتحولو فى بعض سيوف اليدين مستوى Dمبتتحولش بس Cكله بيتحول عادى

بالنسبه للدرع عشان تعرف انه خفيف بسيطه جدا تضغط عليه كليك شمال هتلاقى مكتوب نوعه يعنى مثلا
خفيف/الجزء العلوى ده الى بيبقى خفيف لو لقيت مكتوب ثقيل او عبائه يبقى اللبس ده مش مناسب ليك ومش هتقدر تستخدمه

evo2022
18-09-2010, 02:23 PM
الف شكر مشرفتنا انا عرفت الفرق بين اللبس
بس بنسبة لفهرس تخصصات الكاميل اعرفها منين وتخصص من اي مدينة بضبط
وبنسبة للاسلحة الي تتحول اي سيف ولا سيوف معينة انا معي سيف المحارب والسيف القصير وكل ما افعل العلامة يقول انت غيز مجهز
ونقطة تانية هو اية CP و ازاي انشطته
انا عارف اني بتاقل عليكي مشرفي وردي

phoenix007
18-09-2010, 03:08 PM
السيوف اللى بتتحول هى :

لليدين / سيف بيتحول ل : لليدين / سيف قديم وده لتخصص المحارب

لليد الواحدة / سيف بيتحول ل : لليد الواحدة / سيف بس ده بيكون رايبر يعنى سيف سريع وده لتخصص محطم الأرواح

لليدين قوس { Bow } بيتحول ل : قوس { Cross Bow } اللى هو مسدس وده لتخصص الناسف

موضوع انت غير مجهز لازم تلبس السيف اللى انت عاوز تحوله مش ينفع وهو فى الشنطة لازم تلبسه

بالنسبة لفهرس تخصصات الكاميل هاتكلم على الذكر بس

1- جندى

2- محطم ارواح

3- صائد ارواح

دى اسماء التخصصات الأول والتانى والتالت التخصص ده للذكر او الأنثى عادى وبالنسبة للشرح ده شرح محطم الأرواح التخصص التانى http://zm-online.net/vb/showthread.php?t=10688 بس مطلوب تكون لفل 39

1- جندى

2- محارب

3 - جالب هلاك

وده تخصص للذكر بس

شرح التخصص التانى المحارب http://zm-online.net/vb/showthread.php?t=10757
نفس اللفل المطلوب لمحطم الأرواح وهو 39

evo2022
18-09-2010, 03:28 PM
من اين احصل على هذة السيوف لانى دورت عند كل البائعين فى كل المدن ومعرفتش الاقيه انا جربت سيف المحارب والسيف القصير والاتنين منفعوش فى البافات وانا اساسا لما جيت اتخصص مادنيش اختيارات غير الجندي بس مفيش اى حاجه تانية والكلام دا كان وانا لفل 24 واما ارجع للمعلم الكبير فى مدينة الكاميل نفسها واطلب تغيير التخصص بيقولى انت غير مؤهل والكلام دا كان بيتقال برضو قبل ما اتخصص اساسا

وشكراً على الاهتمام

الورده البيضاء
18-09-2010, 07:06 PM
بالنسبه للسلاح
عشان تعرف السلاح سيف يدين ولا سيف يد ولا قوس زيه زى اللبس تضغط عليه هتلاقى مكتوب فوق لليدين/سيف او سيف/لليد الواحده زى اللبس بالظبط
وزى ما قال فينيكس عشان تحول السلاح لازم تكون ماسكه فى ايدك
التخصص اللى انت عملته ده التخصص الاول وده بيتعمل لذكر الكاميل
بعدها بتختار تخصص من ال 2
Soultacker او حاصد ارواح وده بيستخدم السيف السريع وميزته انه بيسرق بفات العدو
Bersurker او محارب وده بيستخدم سيف اليدين وميزته عنده مخاره تشيل السلاح من ايد اللى قدامك ومهاره تدوخ العدو
دول تخصصات الذكر

اما بالنسبه لل سى بى السى بى هو زى ال دم بالظبط والفرق انه لو اى لاعب ضربك قبل ما ينقص ال HP ينقص السى بى الاول لما ينزل 0 يبتدى دمك ينقص
عقارات السى بى بتتجاب بطريقتين
1-مهاره بعد ما تخلص مهمه السب وتعمل مهمه النوبل بتخليك تحصل على 20 كل 10 دقائق
2- عن طريق كاهن الفجر او كاهنه الغسق لو اشتركت وكسبت فى السبع علامات

evo2022
18-09-2010, 08:40 PM
الوقتى يا جماعه انا اشتريت سلاح تو هاند اسمه سيف الملوح وكل ما اجى استخدم مهارت تبديل السلاح فيكتبلى (( لايمكن استخدام تبديل السلاح لعدم توافر الشروط ))
انا حولت استخدمها على الوحوش ومنفعش واستخدمتها بى فى بى برضو منفعش ايه بقى العمل ونفس الكلام على الون هاند

phoenix007
19-09-2010, 10:57 AM
بالنسبه للسلاح
عشان تعرف السلاح سيف يدين ولا سيف يد ولا قوس زيه زى اللبس تضغط عليه هتلاقى مكتوب فوق لليدين/سيف او سيف/لليد الواحده زى اللبس بالظبط
وزى ما قال فينيكس عشان تحول السلاح لازم تكون ماسكه فى ايدك
التخصص اللى انت عملته ده التخصص الاول وده بيتعمل لذكر الكاميل
بعدها بتختار تخصص من ال 2
Soultacker او حاصد ارواح وده بيستخدم السيف السريع وميزته انه بيسرق بفات العدو
Bersurker او محارب وده بيستخدم سيف اليدين وميزته عنده مخاره تشيل السلاح من ايد اللى قدامك ومهاره تدوخ العدو
دول تخصصات الذكر

اما بالنسبه لل سى بى السى بى هو زى ال دم بالظبط والفرق انه لو اى لاعب ضربك قبل ما ينقص ال HP ينقص السى بى الاول لما ينزل 0 يبتدى دمك ينقص
عقارات السى بى بتتجاب بطريقتين
1-مهاره بعد ما تخلص مهمه السب وتعمل مهمه النوبل بتخليك تحصل على 20 كل 10 دقائق
2- عن طريق كاهن الفجر او كاهنه الغسق لو اشتركت وكسبت فى السبع علامات

اممممممممممممممم

1- اسمه Soul Breaker اللى هو محطم ارواح

لو قصدك على التخصص التالت اسمه Soul Hound اللى هو صائد ارواح

اما اللى اسمه Soul Taker ده حاجة تانية خالص ده ساحر بشر واسمه مهلك ارواح ^^"

2- خطأ مطبعى ^_*

السلاح اللى معاك مينفعش يتحول

اعتقد انه ممكن سلاح غير اللى قلتلك عليهم فوق او عليه حجر حياة << Life Stone >>

انت هاتحتاج سلاح D عشان لفلك 27
وشكلك عاوز تو هاند

يبقى اشترى ده Heavy Sword http://lineage.pmfun.com/data/img/weapon_heavy_sword_i00.png وحوله

او اشترى ده Steel Sword http://lineage.pmfun.com/data/img/weapon_iron_sword_i00.png وحوله

السلاحين دول تو هاند شوف اى واحد الأقوى واشتريه ^_^

evo2022
20-09-2010, 02:03 AM
شكورين جدا علي الرد وانا جربة السلاح لكن Steel Sword قوة مطابقة لسيف القديم ولم يضيف شئ جديد علي الرغم اني رفعة مهارت اتقان السيف القديم كاملةهل السلاح له قدرة خاصة او مهارات خاضة ارخوا ان تخبروني ضروري لان الكركتر بتاعي ضعيف جدا
ثاني حاجة انا عارف اني بتاقل عليكم انا نشطة مهرات في اللعبة اسمها علامة الموت و علامة الارض والروح الغاضبة وزيادة القوة برغم انها لا تزيد قوتي بل علي العكس والاستسلام لغير المقدس والدفعة المضاعفة و الزحف الصعب واعادة الضربة و الدرع المظلمة و الاندفاع ولا اعرف فائدتهم لانهم لا يؤثرون علي الوحوش دة غير ان بحس ان الضرباتي ضعيفة جدا وحمايتي ضعيفة برغم اني معلي اللبس بتاع الكركتر والمفروض اني لما بعلي مستوي المهارة بتقوة لو ضبتها علي نفس الوحش بالعكس الضربة زي ما هي ارجوا ان لا اكون قد ضايقتكم باستفساراتي وانا دلوقتي لفل 33 وبموت بسهولة من وحوش لفل 31 ارجوا انكم تفيدوني لان الكركتر ضعيف هل الكاميل ضعيف اصلا

مشكوووووووووورين

evo2022
20-09-2010, 04:09 PM
اخواني ياريت حد يرد علية