المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : أحب اكون منفذ لرغبات الادارة بس اسوي ذي ولا ذيك؟

sely
06-07-2010, 10:40 PM
السلام عليكم

حبيت اتطرق لذا الموضوع لاجل التوضيح بس مو اكثر وان شاء الله تكون متفاهمين :of_swt2:

طبعا ذا الموضوع خاص لمستر كيمو وكل واحد يقول رايو بكيفو ^^

اول رغبة لك يا مستر كيمو

1- إحياء جميع التخصصات.
2- زيادة عدد اللاعبين.
3- إحياء اللعب الجماعي ولعب اللعبة على أصولها كما يجب.

المشاركة الاصلي : http://zm-online.net/vb/showthread.php?t=13134&page=7
وحلول ممكن تفيد
1- احياء التخصصات تقريبا كلها مستخدمة ! الا تخصصات البفات .. والمستدعي
بعض تخصصات البفات عندها بفات ضد الكنسل بس المشكلة بدون فائدة لاني مجربها والكنسل يجيني !

2- الحمد الله عدد الاعبين في ازدياد

3- احياء اللعب الجماعي .. السيرفر X10 لو تكون نسبة التلفيف بالبارتي X10 بيصير اللعب
الجماعي مع زمردة !

4- وتخصص المستدعي صار نوب لانة المرافق صار لا ياخذ بفات .. طبعا لها فوائد لتخصص المهلك كثير عشان كذا تم الغائها
بس لو ترجع وتكون للمستدعي فقط يكون افضل وذي عامل مهم لنو التخصص مهمل .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــ

وذا حلك للمشكلة حاصلة والكل متأزم منها .....

"العب بأي تخصص عنده مهارة كانسل ولا تزعل نفسك"

المشاركة الاصلية : http://zm-online.net/vb/showthread.php?t=11515&page=4

وطبعا الكاميل طلعو بيه دحين في الحروب اكثر من 4 كاميل يعني اكثر من نفس الي يضربو المشكلة مافي ادنى تفكير في قوة الكاميل اللهم يجي بدون بف ويسحب البفات وطبعا 100% اخذنا بف ولا سار ولا شئ بف ضد الكنسل ولا فادنا مش معقول .... :hf_mad:

بنسبة لحلول الكنسل للكاميل والويزرد :

1- تقليل فرصة نجاح المهارة
2- تقليل حدد البفات المكنسلة
3- تقليل روجوع المهارة .

اختارو حل من الحلول كلها مناسبة اختارو وحدة وياليت يا كيمو ماترد "كل واحد يسوي سيرفر ويسوي الي فيه"

وطبعا الموضوع تجميع من اكثر من مشاركة ^^

بس ياليت التوضيح لنو انا شايف تناقض واسف ومااقصد اي شئ تاني واسفين ع الاطالة

وشكرا

man from libya
06-07-2010, 10:43 PM
انا معاكـــ بقتراح الخبرة تكــون ببيارتى او بدون بارتى نفس شئ

وانا طرحت اقتراح هذا فى موضوع بس مارد كيمو عليه >< ان شاء الله يرد عليك

unding07
06-07-2010, 10:59 PM
كلاود اخوي انا معك في الخبرة والكنسل عند الكاميل..خصوصا الكنسل...حتى ان الواحد صار يسوي كاميل مخصوص عشان الكنسل..كمان يجيك

واحد كاميل نوب لفل 40 تخصص ثاني ما يفهم اصول اللعبة يقلك..ينتهز فرصة اول ما يشوف اسمك purple كنسل لك بفرك ويضربك..وينهار ابيض لو

جاك 2 او 3 او .... يقتلوك وانت تكون لفل 85 مثلا..وهم اعلى واحد فيهم يمكن لا يوصل 60.لذا اتفضل للعزيز كيمو انه يشوف لنا حل مع الكاميل

sely
06-07-2010, 11:27 PM
يسلمو شباب ع المرور ان شاء الله بس انتو الي بتكونو سبب في حل المشكلة واجتهاد الادارة في اتخاذ الاجراء المناسب الاجماع اهم شئ

zeta060
07-07-2010, 12:46 AM
خخخخخخخخ الاخ كلود كل ما يدخل الدير القاه يصرخ ليش تكنسلو والله ان اكثر واحد شكلو تعبان من الكنسله

abed23
07-07-2010, 12:52 AM
والله بجد يا كيمو شوف لنا حل مع الكانسل دة يعني احنا نشحن ويجي واحد نوب يشفط بالفلوس بضغطة زر حرام كدة

حمض الخليك
07-07-2010, 01:04 AM
أؤيدك بهالنقطه

الكانسل مشكله سببها وجود زمرده
مادام في NPC buffer
تصبح مشكله لأن الفرق يكون هايل بعد الكنسله

أنا أأمل أنه يكون في حل فعال لهذه المشكله

sely
07-07-2010, 01:07 AM
يسلمو ع المرور عندي تنويه بسيط

بنسبة لكلام اخونا abed23 والله صح لكن انا متوقع من رد كيمو هذا هو شوفو : ياحبيبي اذا مش عاجبك روح خذ بفات من هيلر ولاتخسر نفسك . ... ياكيمو خليك منطقي يعني الهيلر بيكون بقوة بف زمردة ويعني الهيلر جالسلو 24 ساعة كل مايموت ويتكنسل بيعطيه ؟ شئ مو راكب مابيكون اللعيبة متساويين ياكلنا هيلرس او كلنا زمردة نص الفديوهات الاجنبية ماعندهم كنسل بالشكل الي احنا نعانيه ...؟ تكون المشكلة من الاعب ولا برتكول السيرفر !!

حمض الخليك
07-07-2010, 01:11 AM
طيب لو يتعمل بف خارق سعره بين 100 ألف لـ 700 ألف كراش يخلي البف مايتكنسل أبدا [بإختصار يمنع أي debuff] < مجرد فكره > أو أن زمرده تنلغي وأضن أن الأغلبيه يرفضوا إلغاء زمرده

sely
07-07-2010, 01:22 AM
المشكلة الهيلر نفسو مهما سويت في بفه مافي امل الكنسل 100% نجاحه والكاميل والله الدانس والسنوس كلها تروح يعني 12 بف كل جولة احسبها ....

الورده البيضاء
07-07-2010, 02:46 AM
يا كلاود ويا حمض زى مبتفكرو فى نفسكو فكرو فى غيركو الكاميل ميزته الكانسل لو اتشال الكانسيل باى باى للكاميل قابلنى لو شفت حد بيلعب كاميل تانى وبعدين كيمو قال ان فى جارسيا الكانسل هيبقى بنسبه يعنى اتحلت بس حط فى دماغك انك لو كامل مش هترضى بالاقتراح ده بالنسبه لزمرده زمرده معموله لان مفيش لاعبين كتير يعنى صعب انك تلاقى بفر وهيلر وراقص عشان كده معوضك بزمرده لو اتشالت قابلنى لو حد جاب لفل 70 حتى

dark shadow
07-07-2010, 02:58 AM
يا كلاود ويا حمض زى مبتفكرو فى نفسكو فكرو فى غيركو الكاميل ميزته الكانسل لو اتشال الكانسيل باى باى للكاميل قابلنى لو شفت حد بيلعب كاميل تانى وبعدين كيمو قال ان فى جارسيا الكانسل هيبقى بنسبه يعنى اتحلت بس حط فى دماغك انك لو كامل مش هترضى بالاقتراح ده بالنسبه لزمرده زمرده معموله لان مفيش لاعبين كتير يعنى صعب انك تلاقى بفر وهيلر وراقص عشان كده معوضك بزمرده لو اتشالت قابلنى لو حد جاب لفل 70 حتى

انا جبت لفل 77 بدون زمرده ##

بعد كده مقدرتش اكمل تلفيل فاشحنت وكملت تلفيل ^^

يعني انا بقول نلغي زمرده بعد لما عدد الاعضاء يكون 300+

المنتظم
07-07-2010, 04:02 AM
ياشباب المشكلة مو في الكاميل هههههههههه
المشكله في زمرده اصلا لو مافيه زمرده ماتلقى الكاميل يكنسل لأنه مافيه بفر
حمض الخليك فكرة انه يحط بفر غالي عشان ماينجح الكنسل فكره فاشله ^^
لأنه على كذا كل مال اللعب راح يخرب اكثر ><
اما عن الغاء زمرده ودي فيه بس الناس روسها يابسه هنا ><
فأعتقد الحل انه نجلس على هذا الوضع ^^
لعلمكم ماعندي كاميل ولا اي تخصص يكنسل بس انا مبسوط ^^

حمض الخليك
07-07-2010, 04:38 AM
أنا غني عن ردودكم

وبالأخص أنت يالمنتظم
كلامك يدل أنك ماقريت ردي الأول

لأنك تكرر كلامي بالرد الأول وعامل فيها آينشتاين !! :mrgreen:

أنا أضن قلت أن المشكله زمرده
ثاني حاجه أنا عرضت حل مع وجود زمرده

بف يمنع أي debuff حاجه مجنونه ولو أتعلمت لازم تكون بأعلى سعر
لأن باللعبه أكثر من نوع debuff ومنها debuff الريدبوسات

مثل ماقلت سابقا
أنت كررت كلامي لاأكثر

الورده البيضاء
07-07-2010, 04:51 AM
الواحد لو استخدم عقله محدش هيلحق يعملك دى بف معظم او كل التخصصات عندها مهاره توقف اللى قدامك عن الهجوم زى التخويف ال stun ال تنويم او الغاء الهدف كل دى مهارات تقدر تمنع اللى قدامك من انه يعملك دى بف او يسرق بفاتك بس للاسف نادرا لما حد بيشغل مخه

TheGoste
07-07-2010, 04:58 AM
موضوع في وقتو ... بس اقولكم انتظرو جراسيا في حاجات هتتغير كتير:)

Valakas MasTeR
07-07-2010, 06:41 AM
حمض علي موضوع لبفر الي يمنع اي دي بف
في تخصصات تعتمد علي الدي بف... مثل المهلك
و مش هيكون في ان بلانس كدة ما بين التخصصات مش عشان نمنع الكنسل نخربها اكثر
انا من رأي نسبة نجاح الكنسل تقل شوية .

sely
07-07-2010, 10:58 AM
يسلمو شباب ع مروركم بس عندي كم تعليق ....

بنسبة لي المنتظم من حلول الكنسل انو نشيل زمردة زي ماقال حمض ولكن اذا حلينا الكنسل بطريقة ثانية يكون اسحن وطبعا مافي مشلكة 1vs1 الكنسل مرا مافيها مشكلة اهم في oly شفت كاميل ؟نوبل حتى المتاملين مايكنسلو في oly ههههه الا قليل وحتى لو كنسل بيموت المشكلة في all vs all واخر كلمة لك انك مبسوط يا انتة مارحت الحروب اصلا او تضرب اذا ضروبو

بنسبة لي الورده البيضاء :احنا مانفكر في نفسنا ذي مشكلة تحصل يمويا ولو بقينا ع هذا الحال كل واحد حسوي كنسل ونكنسل بعض وكراشنا يروح وانا بقلك شفتي كاميل كنسل قوي؟ ؟؟ انا مسوي كاميل وبرويهم قوتو قوت الكاميل مو في الكنسل عندو مهارات تانية كثير . وتقولي لو اتشال الكنسل !!! انتي قريتي الموضوع؟ انا قلت شيلو الكنسل ؟ انا احطيت حلول ياليت تركزي شوي
تقولي: لو اتشال الكانسيل باى باى للكاميل قابلنى لو شفت حد بيلعب كاميل.
الرد : وفي المقابل لو بقينا ع هذا الحال كل السيرفر كاميل .
وانا عندي كاميل بس ولا عمري كنسلت بيه بلعب لعب محترفين مش نوبس :)
وياليتو تختارو حل من الحلول الي انكتبت فوق اضنها مناسبة
وشكرا

B!G K!D
07-07-2010, 11:22 AM
الموضوع وما فية انة يكون للكنسل نسبة لا اكثرررررر
ولو على الغاء التارجيت والتدويخ
هذي لها فرصة .. احيانا التارجيت ما ينلغي ! بسكليز سويتش بس هذا ناذر الحدوث .. ولا يتم مقارنته بالكانسل !

وثاني شي انا عن نفسي ما عندي انة الكنسل يكون فية ... بس 100% ؟

يعني علي وعلى اعدائي .. الحين الكاميال يجي يكنسل ولفلة 40 ويدري انة مو خاسر شي وبيموت

لكن نحنا الي بنطفش ونتعصب ؟ ... عن نفسي انا لمن اتكنسل اضحك -_-

المهم ان شاء الله يكون بجراسيا الحل الاكيد للكانسل ^.*

ويسلمو على الموضوع اخوي

snopi2
07-07-2010, 12:06 PM
كل يومين و ثلاثه موضوع الغو الكنسل ضعفو الكنسل
العبو بتخصص يكنسل اذا مو عاجبنكم
لم كانو ينزلو زمان برمح كنسل دير يخربو ماحد تكلم الحين تستحملو

sely
07-07-2010, 02:59 PM
تسلم خلخل ع الرد

abc : الصراحة ردك ما يهمني لنك معروف تفكيرك صطحي في اكثر من موضوع واسف بس هذا الحاصل فكر بشكل اكبر شوية