المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : فرحه وصدمه

KSA brof
24-05-2010, 11:30 AM
السلام عليكمالصراحه اولا راح اتلكم عن الفرحه بعدين بتكلم عن الصدمهالفرحه هو اني انا من زمان وانا العب في سيرفرات اجنبيه وقبل اسبوع دريت انه هذا السيرفر موجود ففرحت وانبسطت قلت الحمدلله الصدمه:اكثر من صدمهالصدمه الاولى: السيرفر فهمت انه مفتوح اكثر من سنه او سنتين والاعضاء 19 الف لكن الي يدخلو ممكن اكثر شيء 170 يعني فعلا قويهالصدمه الثانيه:وجود شخصيه اسمها زمرده الصراحه هاذي مو زمرده هاذي غلطه من فين جت زمرده اول مره اشوفها في اللعبه يعني خربت نظام اللعبه بنسبة 50% معقوله اخذ بفر شبه كامل من عند زمرده يعني ماله داعي شخصية البفر الفائده (4% من شخصية البفر تقريبا في السيرفرالصدمه الثالثه:وجود شخصيه اسمها مستر كات عندها كل حاجه فعلا ماتركت شيء اجل ايش فائدة القزم المسكين الي مسوي شخصيه ويتعب فيها وهو مافيه منه فايده الصدمه الرابعه : كوته هههههههههههه اسمها تحفه والله مايصير كذاواعتقد قصة قلة اللاعيبه في السيرفر هو الصدمات هاذي فيه ناس تعجبهم طريقة اللعب كذا تدرون ليش لأنه بدأ زي كذا ماجرب طريقة اللعب الاصليه واسف على الاطاله نسيت اذكر لكم شيء صدمني كمانوهو وجود عقار المانا والدم وخاصة المانا اجل مافائدة مهاة تزويد المانا ومافائدة المعالج الي يزودك بالمانا

The-MaD
24-05-2010, 11:58 AM
انت اللي تقول صدمه ومدري ايش تقول يا اخي كل ما ادخل سيرفر الاقيه غير عن السيرفر اللي العبه يعني اخي انا اقولك شئ رووووح نام احسن لك ^_____________^

KSA brof
24-05-2010, 12:00 PM
انا ياخي اتكلم عن السيرفر الاصلي والسيرفرات الاخرى الي ماشية على نظامه روح نام انت احسن شكلك سهران

dark shadow
24-05-2010, 12:47 PM
اقولك

الاداره حبت تسهل علي الاعبين شويه حجات

لان العبه تقريبا مش كامله

يعني طريقه الحصول علي الداينستي مش موجوده الان

غير كده

انت قلت الي بيدخلوا 170 واحد

صعب يكون منهم 25 واحد مسعف ومتنبئ وبقيه التخصصات المساعده

و

25 واحد منهم اقزام

كده 50 لاعب

واظن لما تكون فائدهم اكتر الكل هيعملوه ~~

ويتبقي باقي الاعبين بالتخصصات الثانيه

اقولك تعمل ايه عشان السرفر ده يرجع لاصله

قول لكل اصاحبك انهم يلعبوه

سعتها هتكتر التخصصات

ويكتر الناس الي بيلعبوه

بطريقه دي ممكنه الاداره تعمل عروض تانيه غير البفات
حاجه تانيه

انا عمري ما شفت قزم اشتكي من مستر كات ~~

حتي انك ممكن تشرتي البس مفكوك من مستر كات

اخر شئ

اتمني انك تستمتع بالعب في السرفر ده ^^

واعتبرها لعبه تانيه والعبها ^^

KSA brof
24-05-2010, 12:55 PM
انا معاك اخ dark shadow انه الاداره تبغى تسهل اللعب لكن...اكتشفت ان اللعب غير ممتع انت لو تلعب في السيرفر الاصلي او سيرفر اخر ماشي على نظامه راح تحس بفرق فعلا تكتشف انه النظام الاصلي ممتع وخاصه وقت الحروب والتلفيف يعني نادرا تلقى شخص لوحده يتلفلف تلقاهم جماعات الي يعطي بفر والي يضرب والي يعطي دم يعني فيه تعاون مقارنه بالسيرفر هذا مافيه ذرة تعاون كل واحد يهتم بنفسه

dark shadow
24-05-2010, 01:06 PM
انا معاك اخ dark shadow انه الاداره تبغى تسهل اللعب لكن...اكتشفت ان اللعب غير ممتع انت لو تلعب في السيرفر الاصلي او سيرفر اخر ماشي على نظامه راح تحس بفرق فعلا تكتشف انه النظام الاصلي ممتع وخاصه وقت الحروب والتلفيف يعني نادرا تلقى شخص لوحده يتلفلف تلقاهم جماعات الي يعطي بفر والي يضرب والي يعطي دم يعني فيه تعاون مقارنه بالسيرفر هذا مافيه ذرة تعاون كل واحد يهتم بنفسه

لو انت عايز الحكايه دي تحصل في السرفر العربي

ساعد علي نشر العبه في المنتديات المفضله ليك

وانت اكيد عارف

كل ما زاد عدد الاعضاء زادت المتعه

KSA brof
24-05-2010, 01:11 PM
انا معاك يااخي dark shadow بس المشكلة انت تشوف زمرده ومستر كات خلاص ماله داعي الاقزام وصناعتهم وكمان شخصيات البفر هذا شيء يقهر اولا ثانيا زمرده مجرد اضافة وليست اساسيه هي ومستر كات

lords
24-05-2010, 01:19 PM
اللعبه بدون زمرده ما احس لها طعم :( وكوته تسهل علينا كثير

ومستر كات يبيع اغراض وكمان القزم اللي تتكلم عليه فيه ناس معاهم

وشخصيات الاقزام شغاله 24 ساعه

dark shadow
24-05-2010, 01:19 PM
الاقزام في العبه موجودين

وبيصنعوا جنب مستر كات (طبعا عنده كل الادوات @@)

كتيير منهم نوبل

لكن حتي الان ما شفت هيروا غير قزمه ^^"

اما شخصيات البفر او الاسقف

منقرضين من السرفر ده

1- ما بيقدروا يلفلوا حتي لو اخذوا كل بفر زمرده

لكن اعترف الواحد منهم لو اصبح لفله 80 بتكون بفاته احسن من زمرده بكتير

ومش كل البفات عند زمرده طبها

غير كده انا فهمتك

انت عايز ترجع السرفر لاصله

لكن المشكله ان الاداره محتاجه دعم

فلو كتر عدد الاعضاء الاداره مش هتحتاج الدعم ده زي الاول ^^"

وممكن تلغي زمرده وتبتكر حاجه تانيه

بصراحه طقم الاداره في العبه دي حلو بس محتاج شويه دعم

وموجود اعضاء حلوين في العبه

بالنسبه للتلفيل

اظن ان الي انت ما شفته في السرفر الاجنبي

ان واحد في السرفر العربي ممكن يقتل ريد بوس لوحده ^^"

KSA brof
24-05-2010, 01:28 PM
اخ LORDS انت اولا شكلك ماقد جربت اللعب بدون زمرده ثانيا هل تعتقد ان الواحد لفل 61 يقتل وحش لفل 80 هذا غير منطقيكوته الصراحه يعني انا ماني رافضها مع انه تطلعها في اي مكان كمان صعبهاما مستر كات فهذا مصيبه تدري لو انه مو فيه كان تلقى في اللعبه اقل شيء اون لاين 100 قزم تحس بقيمة القزم كل شيء يصنعه حتى السولشوت تصنعها من عنده وهذا حلو مو تروح عند الاخ كات وتشتري من عنده هذا يعتبر خساره للأقزام لو تلغي الادراة مستر كات بكره تشوف الاقزام في كل قريه 10 ^^

KSA brof
24-05-2010, 01:32 PM
اخdark shadow انت تقول واحد يقتل ريد بوس لوحده والله لو تروح عند الاجانب وتقولهم يقعدوا يضحكوا عليك تدري ليش لأن البوس ماصار له قيمه وانا معاك صحيح ان الاداره تحتاج دعم لكن مااظن ان زمرده هي السبب انا قريت في المواضيع القديمه عند التحديث الى نسخة الهيل باوند كانت الادراة بتشيل زمرده لكن الناس اشتكت تدري ليش الناس اشتكت الواحد لفل 61 يبغى يقتل وحش لفل 80 فعلا سماجه يعني اللفل ماصار يفرق ؟؟؟؟؟؟

ASLAN
24-05-2010, 01:54 PM
..
اللي يلعبون من مدة .. ومن تحديث الانترنولد
كانت زمردة شيء أسآآسي جدآ .. السيرفر مفتوح من زمن .. وزمردة موجودة من فتح الرسيرفر
تبغى بعد ما تعودوا أغلب اللاعبين على زمردة .. وصآرت العمود للعبة .. فجأة يشولونها !!
لو إنه من البدآية ما عرفنا زمردة .. كآن تمآآآم لاكن كيموو بعد ما فتح الهيل بوند كآنت زمردة مب موجودة
صآرت أعدآد اللاعبييين قليييلة يصلون 50 فقط .. فآ فتح موضوع للإستفتآء .. وقرر إرجآع زمردة
ولاكن السعر غآلي جدآ .. فا رفض اللعبين < وفي الاخير أصبحت بي هذه الاسعار ..
المقصود .. إنك تجي تحط شيء من مدة .. ثم تجي تشيلة هذا شيء صعب جدآ
وصعب اللعب يتعود علي .. ^^
لكم فآئق تحيآتي

حمض الخليك
24-05-2010, 02:09 PM
هلا والله

ياليت تقولي شو يوزرك القديم وليه ماداخل بيه؟
ولا أخذت حظر أو نسيت باسووردك للمنتدى لاسمح الله؟

المهم
زمرده وضعت بعد شده طلبها مع الأسف
وهي تعطي بفات بكراش وهي عمله التبرع وليس بالـ Adena
الناس كسلانه أيش نعملهم؟ :mrgreen:

أهم حاجه
ذول كانوا حتى بالسيرفر القديم
شو اللي صادمنك بالضبط يعني؟ [شكلهم من داخل صح تغير بس هم زي زمان تقريبا أيام مستر كات ومس كوين وزومي, الأسماء تغيرت أو أنشل الـ NPC]

lords
24-05-2010, 02:25 PM
يب ما جربت لو اللعبه صارت بدون بفات اللي ينضلم الساحر

المقاتل بيكون معاه فرانزي و rag وليون هيرت وكمان الساحر ما يستحمل

ضربه من الفرانزي ببفات لو بدون ببفات ايش يصير واللعبه 24 حروب وزمرده

تحسسك انك تلعب ممكن في سيرفر الاجنبي ما فيه زمرده بس تلاقي السيرفر x100

سيرفر زمن المحاربين x10 انا جربت سيرفر اجنبي نسخه انترلود كل شئ ادينا وبدون

زمرده بس السيرفر كان قوي وانا بدون بفات سرعتي 2000 والتحسين يوصل 35+

كل اسلحتهم 35+ والتحسين يفيد في قوه السلاح