صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 16

الموضوع: موضوع مهم جدا

:: مطرود ::

افتراضي موضوع مهم جدا

الـــسلام علـــيكم

بخصوص ما سمعنا عن موضوع غلق زمن المحاربينZM

فحبيت اعمل موضوع والله المستعان

:-سمعت من بعض اللاعبين انو رح يقفل زمن مره اخري ودا فعلا شيء زعلني وحسيت اني انا بلعب علي الفاضي
    :-موضوع ان السرفر هيفقل دا متوقف علي
    الشحن طيب ليه كيمو مبيدورش علي اي موقع شحن او بيدور الله اعلم بس الموضوع مش في دا
    :- الموضوع انو معليش يعني في الكلمه انو مفيش اهتمام مفيش جي ام يدخل مفيش احداث احنا نسمع بس اخبار تصدم من يوم سمعت ان الادينا نسبتها نزلت من X50 الي X10 يعني دا بصراحه خبر يزعل الواحد
    :- طيب يا كيمو ما دام زمن هيقل بعد اذنك يعني سويلنا احداث نزل تحسينات نزل بوصات اعمل حاجا عشان السرفر اونلاين في النازل
    :- يعني خلي في احداث ادخل زمن في اليوم مره لو مش معطلينك وبعدين دا انت بنفسك قلت مشروع يعني لازم الاهتمام بالمشروع عشان ينجح يعني من جد وجد وكان الله في عونك وعون الجميع
    :-يا كيمو نزل بوصات تحسينات حتي الناس اللي شحنت تستمتع ما هو لو نزلت حاجا جديده في ناس من داخل مصر هيشحن اصل هيلاقي حاجا يدخل شحن عشانها انم لو واحد جديد مثلا دخل زمن وهو عايز يشحن هو اول حاجا هيسأل لاعبين ايه اكتر حاجا هنا حلوه تفيدني لم اشحن في ناس هتقول اناكم وبلوره ودا بس اللي شغال في زمن
    :- خلي في اهتمام ورجاء نزل بوصات وتحسينات ورجع زمن ايام الشهره وبعدين انت قلت في اواخر زمن القديم قبل ما يقفل اني في تحديث لاصدار جراند كورسد ودا لو عملتو ناس كتير تحب الاصدار دا وانا اولهم وفي ناس هتتعلم وهتتشوق ليه بس احنا مش عايزينو احنا عايزين اي حاجا جديده اي حدث خلي الناس تفرح بدل الرعب اللي حاطط علي العالم يا رب يا كيمو (تفهمنا) كلنا وكلو عايز كدا ولو مش مصدق يا كيمو اعمل تصويت وشوف ناس هتقول ايه شوف ناس عايزه تحسينات و بوصات دا الواحد بيطلع عينه علي ما بيجيب نمله ولا تعال هات بايوم دلوقتي تجيبها بسعر كات في زمن القديم واكتر كمان

:- الخلاصه من كل الرغي دا شوف حل للشحن ونزل تحسينات و بوصات والله السرفر هيبقا جميل وناس هترجع اول ما هتعرف والناس اللي داخل مصر والله اكتريتهم هيحشن اصل معليش هيلاقي حاجا يشحن عشانها مش اناكم وبلوره واقفل علي كدا ويا ريت الموضوع ما يعصبك او يعصب حد دا مجرد رأي والله العظيم

والـــسلام عليــــكم

:: محارب مميز::

زي متفضلت حضرتك , السيرفر محتاج جي ام متفاعل ويعمل على تطوير اللعبة, موضوع الشحن مرتبط ايضا بالجي ام يعني لو الجي ام يضيف اشياء جديدة ويخلي اللاعبين ليهم دافع عشان الشحن, اكيد مش يوقف الشحن ...
    :::التوقيع:::

قل ماشئت في مسبتي فسكوتي عن الحقير جـــــــــــواب
    لاتضنة ضعف مني ولكن . مامن اسد يرد على حديث الكلاب

اكيد اسا اي سرفر تفاعل الجي ام واساس اي سرفر متوازن مثل زمن لازمو تحسينات و بوصات عشان ناس تتحمس ويكون في شحن عشان يلي ما يبي يجمع بعد ناس تقول ان الحشن للنوبات انا ما بشحن بس انا عارف انو يوفر وقت وتعب بس

«مستكشف»

لو في جي ام بالعبه نفس اول كان اسمه انس وكان كيمو بعد يدخل ويسون احداث الشي هذا جذب ناس كثير للعبه
    بس بعد الاهمال مع الاسف صار في اعتزالات انا لمن كنت العب بدايتها اظن
    2009 او 2008 كنت متحمسه العب كل يوم فيها
    انام واصحى عشان العب مره ثانيه مع اني كنت ضعيفه ويقتلني بي كي ستروم الغول بتخصص سب كلاس وناس كثيره بعد تقتلني بس كنت متحمسه للعبه
    وكان يدخل الجي ام انس وكيمو ويسون احداث حلوه بس بالفترات الي قبل الاخيره كيمو ماعد صار يدخل ولا احد من الجي ام الا عشان الحظر
    ياليت لو كيمو يرجع نفس اول يسوي احداث كل اسبوع هذا الي بيرجع زمن المحاربين يررتفع من جديد الاهتمام بالسيرفر يخلي الناس تجي

:: محارب نادى الألف ::

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة JOJO3 مشاهدة المشاركة
    لو في جي ام بالعبه نفس اول كان اسمه انس وكان كيمو بعد يدخل ويسون احداث الشي هذا جذب ناس كثير للعبه
    انام واصحى عشان العب مره ثانيه مع اني كنت ضعيفه ويقتلني بي كي ستروم الغول بتخصص سب كلاس وناس كثيره بعد تقتلني بس كنت متحمسه للعبه
    وكان يدخل الجي ام انس وكيمو ويسون احداث حلوه بس بالفترات الي قبل الاخيره كيمو ماعد صار يدخل ولا احد من الجي ام الا عشان الحظر
    ياليت لو كيمو يرجع نفس اول يسوي احداث كل اسبوع هذا الي بيرجع زمن المحاربين يررتفع من جديد الاهتمام بالسيرفر يخلي الناس تجي

صحيح أتفق معك جوجو! الإنترلود كانت أفضل فترة مرت على زمن المحاربين
    لكن لنكون صريحين صارت أخطاء فادحة من كيمو لما جت فترة الهيل باوند وجراسيا وهي اللعبة تغير نظامها إلى pay to win
    خسرنا أصدقاء وغاليين علينا وحتى أعداء بسبب هذا النظام وبصراحة مستحيل أرجع أشوف زمن مثل أول بعد اللاعبين الي فقدناهم
    ولكن بإعتقادي إن الحل لهذا الموضوع أولاً، إن كيمو يتصارح مع ذاته ويفهم الأخطاء الي حصلت ويتعلم منها وما يعيدها ويهتم باللاعبين أكثر من إهتمامه في الماديات
    ولما يحصل هذا الشيء تبدأ زمن تتعافى من الي حصل ويرجع مجتمع زمن المحاربين مثل أول.
    وثانياً، كيمو فقد ثقته في الإداريين بسبب الي حصل قبل كذا مع الجزار ولا الومه، ولكن لازم تكون في إدارة تنفيذية تهتم لرأي اللاعبين وفي شؤونهم وتكون اذن تنصت لهم.
    ومهم جدًا إن كيمو يغير طريقته في التعامل مع اللاعبين، التعامل مع الحظر بشكل مستمر مع اللاعبين يفقدهم الثقة بك، وإلي كان منجح زمن قديماً هو إن كيمو كان يلعب معنا
    فكان قريب من اللاعبين.
    إن كان كيمو ينظر لزمن فعلاً على إنه مشروع فيجب إنه يكون فعلاً جاد على إنجاح الموضوع، وعندما لا تهمك الماديات سينجح المشروع والرزق عند الله مكتوب.
    وطبعاً أنا مهتم إن هذه الرسالة توصل لكيمو فقط لمجرد إنه يفهم مشاعر لاعب كان يلعب من ظ¢ظ@ظ@ظ¨ ومهتم يرجع يشوف المجتمع إلي كان يلعب فيه متعافى، لأني متأكد إن إلي كانوا يلعبون بنفس الفترة إلي
    كنت العب فيها يفهمون هذا الشيء.

Friends

صراحة الحين راحت متعة العبة مو مثل زمان مش عارف ليش كل شي اتغير وصار تدهور كبير للعبة وخصوصا بهاذي الفترة

«موجة الموت»

تري غلقت السيرفر مره والناس رجعت لك لأنهم واثقين بك
    ف حاول تكون علي قدر الثقه هذي ..

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة JOJO3 مشاهدة المشاركة

الاحداث ما راح تجيب ناس اصدار الهاي فايف صار ممل. انا مثلك اول ما سجلت كنت متحمس للعب ليه؟ لانها كانت لعبة جديدة علي و حاب اكتشف و ليس بسبب الاحداث. با نسبة لي الحل انه الاصدار يتغير الى الاصدار الاجدد من هذا
    والمطلوب من الجي ام داخل اللعبة ان يهتم بالاغلاط اللي تصير داخل اللعبة و يمنع الغش و يعمل احداث فقط في المواسم ( مثل الاعياد و اليوم الوطني للبلدان العربية الخ) بحيث يكون الحدث الكل يستفيد منه.

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ادمرال مشاهدة المشاركة
    الاحداث ما راح تجيب ناس اصدار الهاي فايف صار ممل. انا مثلك اول ما سجلت كنت متحمس للعب ليه؟ لانها كانت لعبة جديدة علي و حاب اكتشف و ليس بسبب الاحداث. با نسبة لي الحل انه الاصدار يتغير الى الاصدار الاجدد من هذا
    والمطلوب من الجي ام داخل اللعبة ان يهتم بالاغلاط اللي تصير داخل اللعبة و يمنع الغش و يعمل احداث فقط في المواسم ( مثل الاعياد و اليوم الوطني للبلدان العربية الخ) بحيث يكون الحدث الكل يستفيد منه.
    اوفقك اخي بس المهم انو يدخل بس ويشوف مشاكل الناس وكدا بس والله لو كيمو اهتم ودخل فترات قليه في اليوم انا مش بقول ال 24 ساعه انا اقول يدخل علي الاقل 5د في اليوم

«ذئب»

انشاء الله تتحسن الظروف

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم <<لا فرق بين عربي وأعجمي إلا بالتقوى في القرآن>>

:: محارب مميز::

والله بما ان السيرفر كدا كدا كيمو شايف انه هيقفل يبقا يرجعه زي اول و يسيبه السنه ولا الاتنين بدال هوا مش عاوز يزيد عن كدا و موقف الشحن

«جريملين»

اذا الجي ام بنفسه مايتفاعل مع لعبته وطفشان من الي صاير كيف بيكونون الاعبين ؟! على العموم انا اقترح يكون في جي ام متفاعل بشكل يومي + تنزل التحسينات والزعماء.. وان شاء الله تزين الامور (:

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 1Kaled1 مشاهدة المشاركة
    اذا الجي ام بنفسه مايتفاعل مع لعبته وطفشان من الي صاير كيف بيكونون الاعبين ؟! على العموم انا اقترح يكون في جي ام متفاعل بشكل يومي + تنزل التحسينات والزعماء.. وان شاء الله تزين الامور (:
    نعم دا اللي احنا عايزينوا كلنا احنا اللاعبين

لا كده تمام ومتوازن مش عايزين تحسينات :#

«إلبي»

ههه شنو الغباء الي موجود في بعض البشر شي غريب
    هي حاجه واضحه جدا من زماااااااان هيك ده السيرفر انعمل عشان الشحن لو انفطع الشحن وانقطعت الفلوس بيتقفل
    لو صارت الناس كلها فل وماعاد تحتاج تشحن اكيد بيقفل

لو تقولون كلامي غلط بثبت بكلمتين
    كيمو يقول انا قفلت السيرفر لانه ماعندي وقت اتفرغ لسيرفر وسبب بعض مشاكل الاعبين
    طيب لما فتحته تاني اكيد صار عندك وقت لسيرفر ليه ما رجعت الشخصيات القديمه
    ولا كل همك فلوس فلوس وبس لو انقطعت الفلوس عنك اسبوع تقفل السيرفر

ترا هذا ظلم تضحك ع الناس والله بيعاقب الظالم

~_~

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة