صفحة 1 من 15 12311 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 219
    KiNGKiMO

Post إغلاق زمن المحاربين (23/10/2018)

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يؤسفي إعلان إغلاق زمن المحاربين.

أتمنى أن تكونو قد استمتعتم باللعبة وكونتم صداقات من خلالها، ونأمل أن تسامحونا على أي تقصر.

تحياتنا
    -إدارة زمن المحاربين

تعديل:
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة KOC2000 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

حبيت أوضح للجميع أسباب الإغلاق، فهي ليست واقعة معينة أو شيء حدث مؤخراً بل هي تراكمات على مدار السنين أدت إلى هذه اللحظة، فلكل إنسان طاقة والحياة لها متطلباتها.

كانت زمن المحاربين بالنسبة لي حلم بأن تصبح هناك لعبة باللغة العربية تجمع اللاعبين العرب سوياً في وقت لم تكن هناك أي ألعاب عربية وقد تحقق ذلك الحلم بفضل الله تعالى.

والأسباب التي أدت إلى الغلق كثيرة، ومنها على سبيل المثال لا الحصر:

1- الإهانات:
    على مدار سنوات وأنا أتلقى شتى أنواع الإهانات من كل كبير وصغير في السر والعلن بالكلام والصور والفديوهات وكل ما تتخيله من طرق، بدأً من الاستفزاز مروراً ب الاستهزاء والسب والشتم والخوض في الأغراض وحتى سب الدين.

2- الإتهامات:
    الاتهامات بالباطل لم تتوقف أبداً طيلة هذه السنين، فقد تم اتهامي بالكثير أيضاً، بدأً من سوء الرد على الأعضاء، مع إن الرد يكون على العضو بالمثل والكل يعلم كم أحترم الصغير والكبير، حتى اتهامي بالجهل وقلة الخبرة وكمان اتهامي بالكذب والتضليل والانحياز وإلى اتهامي بالطمع وبالنصب والسرقة كمان.
    وهذه أجدد وأبسط أمثلة:

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SniperShooT مشاهدة المشاركة
    قرار سليم والله بس متأخر شويه المفروض كنت تقفله من بدرى طالما مش فاضى ليه وكنت ماشى ورا شويه عيال غرقوك وخلو الناس مشيت وإعتزلت
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة holsten مشاهدة المشاركة
    اتوقع كيمو يبيها من زمان بس مو محصل فرصه اكثر من ذي مثاليه جدا توقف السيرفر و ترمي اللوم على اللعيبه وخليهم يطحنو بعض .. لا تلعبها علينا ي كيمو وتحط اللوم على كم شخص بسيرفر
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MJRIM_TMxD مشاهدة المشاركة
    قفل قفل ي طعمية و الله احلى خبر دا هههههههههههههه
    سنين من النصب و الاحتيال و اهانة اللاعبين بكرة وراك حساب و كتاب و عذاب على افعالك ي كيمو
    نصيحة مني لا تفكر تفتح سيرفر ثاني .. سلام
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MJRIM_TMxD مشاهدة المشاركة
    قفل السيرفر اطعمية انتهى امر طمعك يلا بقي شوف لك شغل تكتك و بيع طعمية و ترزق الله اكيمو و انا خصيصا هجي مصر اشتري منك
    3-إلقاء اللوم علينا:
    دائماً وأبداً نحن مسئولين عن كل شيء، واحد شتمك فيكون موضوعك موجه لنا "يعني ينفع كدة! هو احنا جايين نتشتم هنا"،واحد خلاك بي كي وأسقط موادك، واحد تبادلت معاه بالخطأ واحد أعطيته حسابك وسرقك... كل أفعالك أنت نحن نُلام عليها.

4- الحقد:
    لم نسلم أبداً من كل فاشل وحاقد، محاولات تشويه السمعة في كل مكان لم تنتهي يوماً وهذا لأنني بفضل الله عاهدت الله أن أعدل بين الجميع دون تفرقة، فكل من تم طرده أو معاقبته لا نسلم أبداً من أذاه بشكل أو بآخر.

5- خيانة الأمانة:
    وكم تعددت السبل في خيانتنا، من القريب والغريب.... فمنهم من استلف ولم يرد ومنهم من استغل منصبه ومنهم من نصب وسرق، وفي النهاية يجب عليا أنا السداد. الثقة انعدمت للأسف.

عدم التقدير:
    منذ 12 سنة بقيت زمن المحاربين على قيد الحياة، تم فيها بذل الوقت والجهد المال ولم يكن أبداً الهدف الأساسي منها هو الربح، طبعاً أحياناً كنت أفكر بالربح ولما لا وأنا أبذل كل هذا الجهد والوقت؟! ولكن في أغلب الأحيان كنت أدفع من جيبي الخاص.
    كل تطوير وكل تعديل وكل إضافة تجد من يعارض ومن يقلل من الشأن ومن يحبط.
    لم يشكرنا على هذا كله إلا القليل بل تم اتهامنا بالتقصير دائماً، مع إن مجرد إبقاء السيرفر يعمل فقط دون أي تطوير، فهذا يحتاج إلى وقت ومجهود ومال.
    يعتقد لاعبي زمن المحاربين أنهم أصحاب فضل عليَ وهم يمنون علينا أنهم يلعبون بالسيرفر ويشحنون، مع أن اللاعب يفعل ذلك من أجل نفسه ومتعته أساساً.

اللي يقولك كان جعان واحنا شبعناه، مع إني والحمد لله من قبل السيرفر وانا ممكن أشتريه هو وأهله أساساً.
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ElbasHa2011 مشاهدة المشاركة
    معتزلها اكتر من ظ£ سنين واحب اقولكم اليوم ده كان جي جي كيمو شبع بعد ماكان جعان وعمل مبالغ رهيبة منها وقدر يأمن حياته من فلوس الناس ال دخلت تتسلي وتضيع وقت وتكون صداقات ف متحاولوش بقي الجعان لما بيشبع يبيع ابوه وامه ولو فاكرين ان ده ممكن يبقي عليكم تبقو مجانين ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½
    واللي يقولك أكل عيشك وبتكسب منه كويس، اعمل انت سيرفر واكسب منه أوي وربنا يزيدك.
    لكن إنت هتفتح السرفر إن مكنش اليوم هيبقى بكره وإن مكانش بكره هيبقى بعده هتفحه هتفتحه لأن دا أكل عيشك وبتكسب منه كويس وكويس أوووى كمان وربنا يزيدك

لا أنكر عليكم، أكثر من مرة فكرت في تحويل اللعبة إلى مشروع ربحي بالفعل ولكن كنت أفشل في كل مرة، وأرى أني سأصعب اللعب على أنُاس كُثر لا يمكنهم ذلك فأتراجع.

زمن المحاربين لا يمكن أن تصبح مشروع ربحي، وإنما هي من هذا الاتجاه مشروع فاشل وخاسر.
    لا يمكن أن تصبح مشروع ربحي وفيه كل شيء مجاني حتى عملة الشحن مجانية.
    لا يمكن أن تصبح مشروع ربحي ومصروفاته طيلة السنين أكبر من إيراداته:
    -إيجارات سيرفرات ثابتة (235$) شهرياً.
    -مئات الدولارات للتعديلات من المطورين، حتى أقل تعديل.
    -مئات الدولارات من أجل الحمايات.
    -آلاف الدولارات من أجل ملفات جديدة أصلية، فلا نقبل إلا بأعلى جودة.
    كل ذلك دون أي أجور أو مرتبات.

في النهاية أود أن أشكر كل من شكرنا وشجعنا وساندنا ودعمنا للاستمرار طيلة هذه السنوات، فكان الفضل أولاً لله عز وجل في ذلك ثم لكم.. سامحونا.

وأخيراً، زمن المحاربين للبيع لمن يريد ذلك، والتواصل على الواتساب أو سكايب.

شكراً لكم، والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
    :::التوقيع:::

مشرف عام سابق

لاااااااااااااااااااا ليييييييييييييه بس كدا فى ناس حبه السرفر و حبه تلعب ؟

El3alamy

«كيلتير»

?هل تم فلق زمن نهائي ,

«كيلتير»

حرام والله

:: مطرود ::

بالتوفيق لك .....

قرار سليم والله بس متأخر شويه المفروض كنت تقفله من بدرى طالما مش فاضى ليه وكنت ماشى ورا شويه عيال غرقوك وخلو الناس مشيت وإعتزلت

مشرف عام سابق

هو انت بتهرى اى هرى و خلاص ؟؟؟؟\

انت لو بتفهم فعلا و لاعب محترف مش هتعيط زى الاطفال و تقول كلام و خلاص الراجل دا مش بيمشى ورا حد ولا محتاج حد يقوله يعمل ايه الراجل دا دماغه بملون واحد زيك

الراجل دا بيجرب بنفسه لو حاجه فعلا اوفر بيعدلها يا فندم ياريت بقى لو مش عايز تلعب تحط لسانك جوه بوقك و تسكت شويه

El3alamy

مشرف عام سابق

دا تعب و شقى ناس من اول ما فتح السرفر لحد دلوقتى علشان ينحج و يكمل واحد فاشل زيك و زى غيرك بيعيطوا من كل تعديل يحصل مش فى مصلحتهم يروحوا فى مليون سلامه

El3alamy

KiNGKiMO

الإغلاق طبعاً هو القرار السليم بالنسبة لأي عيل حقود زيك، والغلق لأني زهقت من التعامل مع أشكالك مش لأني مش فاضي.

«ليزاردمان»

السلام عليكم ورحمة الله , عموما انا مادري سبب غلقك للعبه , ولكن اذا انت مشغول تقدر تسلم Gm اللعبه وثاني حاجه لاتاخذ قراراتك بنائا علئ كلام الناس اللي باللعبه خذ قرارك بناءا علئ اللي تشوفه انت صح إرضاء الناس غايه لاتدرك
    وللامانه اللعبه كانت قريبه الئ قلوب الكثيرين تمنيت نكمل فيها اكثر من كذا لكن ماحصل نصيب

لماذا ؟؟؟ وش صار ؟؟ عشان كم واحد فاشل سيرفر ومشروع كامل يقفل ..ياكيمو الله يرضى عليك سنايبر شوت هدا مريض نفسيا ولله سيرفر صار أفضل من قبل واتحسن وناس كثير رجعت من اعتزال ليه تغلقه؟

مشرف عام سابق

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة KOC2000 مشاهدة المشاركة
    الإغلاق طبعاً هو القرار السليم بالنسبة لأي عيل حقود زيك، والغلق لأني زهقت من التعامل مع أشكالك مش لأني مش فاضي.

خلاص ياخد بلوك و معى السلامه هو الزيه بس يا كيمو حرام تعبك و تعبنا السنين دى كلها يروح على الارض بسبب الاشكال دى ؟
    فكر يا كيمو شويه انا عارف ان القرار اكيد انت وخدوا بسبب الاطفال و العالم الملهاش لزمه دى بس فى ناس حبه السرفر و الناس بداءت ترجع تانى لحبها للسرفر و بعد التعديلات حرام فعلا تعب الناس دى يروح بسبب ناس تانيه ملهاش لزمه

El3alamy

طيب عالقليلة أعطي حد الجي أم احنا لسا نلعب وكنا مرتاحين ومافي شيء يزعجنا الله يرضى عليك ياكيمو ذا مو قرار سليم!

«ليزاردمان»

وللامانه كيمو اتمنئ تاخذ قراراتك في هاللعبه من وجهة نظري كا استثمار اما العينات اللي موجوده حاليا وماعندها ماشكل في غلقك للسيرفر انا استغرب من العينات الموجوده باللعبه يعني لازم تمشي علئ كلامهم اللي يبي يعتزل يعتزل اعتقد كيمو قرار اغلاقك مو في محله

«كيلتير»

اخي كيمو لاتخد قرارتك بنائا علي كلام ناس في لعبة خد قراراتك بناء علي تشوفه انت اتمنا ترجع

صفحة 1 من 15 12311 ... الأخيرةالأخيرة