المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : للادارة

للافضل
25-06-2007, 04:17 PM
اول حاجة انا عضو في المنتدي عندي اقتراح خايف انو يزعل بعض الناس علشان كدا انا عملت اليوزر دا
انا كل الي بقولو ان اللعبة كدا بقت سهلة جدا في ناس ياما قربت توصل اللاصت لفل
كل دا من غير ميعملو كويستات لانها مبقاش ليها فايدة الكل دلوقتي بيقتل وخلاص ويلاقي نفسة زاد بسرعة
من غير ميقتلو اي ريد بوص لانهم مش بيلحقو كل الريد بوص الي بيشفو بيبقا اقل منهم او اكتر منهم ومش لاقين حد معاهم او قدهم وبيخافو منة
ياريت يا كيمو لو تقلل الرات خلية زي ما في السرفارات الاصلية مع زيادة نسبة الادينا شوية
وطبعا كل الناس ترجع من الاول تاني عشان الناس الي لفل عالي هيتحكمو في الي لسا بادئين
وعلي فكرة في ناس بدات تزهق من اللعبة ودا بان اوي في اليومين الي فاتو دول

ملحوظة:
الادارة تقدر تعرف انا مين عن طريق الاي بي انا عارف كدا بس انا معملتش حاجة غلط علشان اتحاسب عليها

krit42
25-06-2007, 10:20 PM
اللي بيحكيه الاخ هنا مضبوط 100%

انا اوافقه الرأي

DoLsY
26-06-2007, 01:20 AM
law ba2a zay il server il asly hato3od 2 years 3ashan teb2a 78.
we law raga3 il nas ily weslet lvl 3aly il nas di mesh hatl3ab tany.
el 3eb mesh fil rates ya man el 3eeb fe 2elet ily bil3abo
wel nas ily lvl 3aly dol te3bo bardo fi lquests bta3et il jobs ana 3an nafsy a3ady 7awaly 4 aw 5 days ba3mel l quest bta3 il 3rd job.

! NoDi !
26-06-2007, 02:45 AM
ريد بوصات ايه الي انت بتتكلم عنها دي اعلى بس الاول وبعدين ابقا اعمل كويست ال الجوب ال 3 وبعديها ابقا اعمل كويست ال Subclass لو خلصتو ابقا اعمل كويست Nobless كل الكوستات دي بمقام كل الكويستات الي في اللعبة كلها لأنها صعبة جدا :D
السرفر عايز دعاية بس لو اتعملو دعاية كويسة وأتوفر لنكات سريعة لتحميل اللعبة ناس كتير هتيجي تلعب

SoMa
26-06-2007, 03:08 AM
انا موافقه على كلام دولسى ونودى

وشايفه ان المشكلة الاساسية مش في الرات ولا غيره المشكلة في الدعايه محدش دلوقتى بيعمل دعايه ولا كيمو نفسه في تقصير من كل الناس من غير ما حد يزعل لان ياما سيرفرات الرات بتاعها اعلى من هنا وفيها كمية ناس ضخمه جدا

totos_acmilan
26-06-2007, 01:00 PM
we must decrease the rate little but not like 1st

BLADE
26-06-2007, 11:56 PM
كلام نودي ودولسي صح 100%

انا ماخذ 4 اسوي الكويست 2nd jop وكويست الكلان لل5 اصعب الكوستات

وصعب اعيد اسويهم مره ثانيه

KOC2000
27-06-2007, 12:52 AM
برغم إن الريتس دى مش عجباني خالص، إلا إنها خليت الناس تجرب حجات كتير جدا فى وقت قليل أوي، ومافيهاش مشكلة بالعكس أنا شايف إن الغالبية من الناس مبسوطين كدة، وده الهدف الأساسي.
ويا سومة لو كنت أنا مقصر في حاجة ماكنتيش إنتي نفسك عرفتي اللعبة، التقصير من كل اللاعبين، فين الناس اللى قولتي هايجو بعد الامتحانات؟ فين صحابك.. وكل واحد بيلعب اللعبة فين اصحابكم واصحاب أصحابكم ؟

وبالنسبة للناس اللى عندها مشاكل، أنا مش عارف هما فين وأيه مشاكلهم أصلا.

BLADE
27-06-2007, 12:03 PM
انا حاولت انشر اللعبه عندنا يا KOC2000 والمشكله كانت ان بعض الناس ما عندهم خبره في دخول الفايل الرئيسي للعبه يعني مبتدئين بس الحمدلله عطيتهم الطريقه ..المشكله الي ماعنده صحاب يعلمه او اول مره يتعامل في الملفات من بيساعده؟

ناس كثير حاولوا يلعبوا اللعبه بس كانت المشكله في استبدال الملفات وتركيب الباتش

boo7aa2006
27-06-2007, 06:57 PM
كل ما حد جديد يخش بيتهيئلوا انوا بيلعب لوحدا و أذا عرف يدخل party بيفتكر ان دوول الناس اللى ف اللعبة كلها و كمان في ناس بتخش تلعب الصبح,العصر,الفجر على حسب كل واحد وراة ايية بيعملوا او بيفضل يلعب أمتى,انا رايى تحط زى logo صغير يبقى مكتوب فية مثلا كام واحد online دلوقت أو كام offline و أجمالى active اللى عامل account و بيلعب

ممكن نسهل على الناس الجديدة اللى داخلة تلعب و متعرفش اى حاجة و تخلى first class من عند اى npc

فية تاس بتشوف اللعبة أول مرة متعجبهاش و تقولك دية طويلة و spells/skills شكلها ضعيف عن اللعب التانية و دوول ممكن نحاول نحط هنا video/pics ل اللعبة مثلا ل siege/raid/pvp/+++ weapon/skills for higher lvls like 2nd class skills/.... الحاجات ديية صغيرة بس بتحمس الناس جامد صدقونى و خصوصا الجداد

طبعا كل ما حد تعجبة اللعبة حيرووح يقول ل صحابة طبيعى من غيير اى حاجة,حيقول لعبة free و اللفل سهل و ديية أهم حاجة عند الناس الجديدة,لعبة skills/spells شكلها جااااامد, حيعدوا يمدحوا فيها ل الصبح طبعا

كمان أذا نحاول نشرح quests ل low lvls أكتر شوية من كدة معلش برضوا نعاملهم كأنهم ميعرفوش يوصلوا ل أى مصدر شرح تانى زى http://www.lineage.pmfun.com/ ممكن واحد أنجليزى بتاعة نص نص,مبيحبش يوجع دماغة و يترجم,... ايا كان السبب

شوفوا أنتوا و اللى فية الخير و المصلحة أعملوة

للافضل
27-06-2007, 11:15 PM
معظم الناس افتكروني لفل صغير علشان كدا حاطط الموضوع دا لا انا الحمد لله لفل منوسط بس الي انا بقولو ان انا مكنتش بعرف اطلع مع اصحابي في اللعبة اصطاد معاهم لية لاني مكنش عندي وقت انا عملت اول عشرين لفل علي الرات القديم وفعلا كنت مستمتع لاني كنت بعمل المهمات الي مكتوبة في المنتدي بحاظفيرها اول ما الرات ارتفع كنت لفل 30 جبت 5 لفل في ساعة وبعدين اتشغلت في مهمة الهيتشيلنج وبعد مخلصتها لقيت نفسي لفل 40 رحت عملت مهمة التخصص التانية لقيت نفسي 48اقعد اصطاد شوية الفجر وطبعا كنت لوحدي بتاع 3 ساعات لقيت نفسي 55 انا والهيتش بتاعي فرحت ارقية فين الوقت الي هلعب في مع اصحابي يعني لازم اوصل فوق الستين علشان اقدر العب مع صحابي