المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : أسرع الطرق لرفع مستواك في اللعبه

moataz1988
15-06-2007, 03:23 PM
في كل لفلات انا بكتب شو المطلوب ووين تلعب هذا تسهيل للاعبين الجدد اما اللي عندهم خبرة فأتمنى يشاركونا بخبرتهم.

ارفع مستواك الى 8 وهي بسيطه اول ماتبدأ اللعبه

تحتاج الى buffer اذا كنت fighter او Mage وممكن لصديق ان يساعدك اذا ما كان عندك character اضافي او كان الفارق في اللفل 20 مستوي الفرق

تحتاج للفايتر fighter سيف Flaction وهو اقوى سيف في ال Non-Grade واشتري معاه 200 سول شوت Soul Shots تكفي لأنك بترتفع بسرعة الى لفل 20
وأهم شي للمقاتل هو GSWFT + GHP البوتشنس Potions
اشتري اغلى الملابس للمستوى الغير محدد Non-Grade ان كان لل fighter او ال mage وهي الافضل في مستواها .

اذا توفرت كل الامور اللي ذكرناها ونفرض انك تستخدم كاركترين 2 characters يفضل انك تركز على الفايتر لأنه اقتصادي واسرع اذا ما توفر البف buff "بروفت Prophit" المناسب ويفضل انه يكون 62+ ومافوق .

البداية طويله لكن اول ماتبدأ مابتكون بحاجه لكل اللي اشتريته في خلال 5-10 دقايق Smile

هناك الكثير جدا من المناطق اللي ممكن ترفعك من لفل 8- لفل 20-25 بس انا بذكر المفضله عندي وهي Dark Forest تروح عال Dark Elf Village وعن طريق GateKeeper او مختصر GK الى Dark Forest بتلاحظ ان الوحوش لونها احمر غامق بس لا تخاف اذا كان عندك bufferو أكيد Greater Healing Potion GHP+ Greater Swift Attack Potion SWFT

خلال دقائق معدوده توصل لفل 22 بعد ذلك تعمل SOE "يعني Scroll of Escape" وترجع المدينه
وعن طريق ال GK تذهب الى Gludio وايضا عن طريق ال GK تذهب الى Dion وقبل ان تتجه الى المنطقة الثانيه انصحك ان تذهب الى ال Monester Derby Track او مختصره Derby وتتحدث مع الEvent Manager "The Cat" القطه اللي بجانب الGM Shop حتى تتمكن من تغيير الكلاس Class change وبيكون التحول الاول بحسب نوع الشخصيه اللي انت اخترتها من البدايه وبحاول اكتب موضوع عنهم .
طبعا بتلاحظ انه المهارات skills زادت والطاقه تغيرت المطلوب هنا انك تشتري احسن الدروع من D grade Armor and D grade Weapon وحاول انك تسوي Enchant لل Armor وايضا لل Weapon وانصح انك تحاول ان يكون سلاحك اكثر من +10 حتى تضمن سرعة في الاداء واختصار لوقت الرف او powerleveling
ويلاحظ انه في هذي المرحلة تبدأ تتعلم المهارات الخاصة لشخصيتك ولكن تمهيدا للتخصص الاكثر يوم توصل لفل 40 وهذي المرحله مرحلة مهمة اذا ما كنت تفكر ان تكون لاعب متمكن فأفضل طريقه هي استعمال جميع المهارات والتدرب عليها خلال رفع مستواك

نفرض انك اشتريت اللي طلبناه وصار عندك Duels يعني سيفين +12 تروح انت وال buffer واي شخصيه اضافيه عن طريق Dion GK الى Cruma Tower لا تروح داخل البرج . امشي في الخارج بتشوف وحوش متنوعه اقتلها مع سلاحك الجديد والpotions + Buffs وخلال دقائق ايضا بتلقى نفسك لفل 32 على طول سوي SOE من Dion GK الى Giran ومن Giran GK الى Hardain's Private Academey لاتنسى تعمل بف وتكون جاهز للصيد ورفع ال level مرة اخرى خلال دقائق امشي مسافة الى اليمين في المنطقة انصح انك تركز على الوحوش اللي اسمها Fetterd Soul لأنها تعطي دبل اكس بي Double XP وتم هناك الى ان توصل لفل 42 او 44

تكون انهيت مرحلتين هما ال Non-Grade + D grade

بامكانك الاكمال بنفس الدروع والاسلحه في حالة اذا كان السلاح +16 والArmor +5 الى لفل 50 بس اكيد نحن نريد نكون اسرع في هالحالة نوفر ونشتري C grade Weapon ونفرض انه ايفين Duels C grade +12 ويفضل +16 من اجل السرعه

لا ننسى ابدا ودائما ال Potions GSWFT + GHP + Buffer
نفرض انك عملت الافضل و اشتريت الافل في كل شي Armor & Weapon all C Grade + Soul Shots or Blessed Spirit Shots "if your mage"

الان نذهب لل Derby ونحول الكلاس واللي بيستمر معاك حتى لفل 76 بعد الاختيار نتصير متخصص اكثر وعندك مهارات skills اقوى وخاصة فيك. بعد الانتهاء من الديربي من Giran GK او من Luxury GK وموقعه في وسط ساحة Giran اذهب الى Dragon Valley وقاتل الافاعى والتننانين بنفس الطريقه السابقة ومن توصل لفل 52 تقدر ترجع المدينه تشتري B grade Armor بس انا ما نصح لأنك ماتحتاج في وجود درع +6 C gradeاو سلاح +13 C grade المهم : اكمل المشي في الوادي حتى تدخل الكهف Dragon Valley Cave Inside وقاتل على راحتك حتى توصل لفل 61 حتى تقدر تشتري اسلحة ودروع ال A grade وتكون وفرت المال اللازم لشراء الاسلحه وتزويدها .

الموضوع ينتهي عند لفل 60 لانك ممكن تعمل فرقة Party مع اصدقائك حتى لو كان مستواهم لفل 80 وممكن يساعدوك في رفع اللفل بس لا تنسى انك تشارك وتتعلم اكثر مهاراتك لأن المهارات في المستويات الكبيرة هي سر المتعة في القتال وبتعرف كلامي هذا يوم تتقنها

zozo1
15-06-2007, 11:20 PM
شكرا على جهودك يا مان انا عاوز أستفيد منه بس أفهم المصطلحات الكتيرة دي D:

moataz1988
16-06-2007, 12:26 AM
شكرا على جهودك يا مان انا عاوز أستفيد منه بس أفهم المصطلحات الكتيرة دي D:

:show: شكراااااااااااااا علي رد :show:

FrozenSoul
18-06-2007, 11:58 AM
شكرا يا مان انا كنت عايز اعرف ازاى اخلص لفل 32 لحد ما اجيب لفل 44 D: thx alot

totos_acmilan
18-06-2007, 12:58 PM
thx too much but i dont know what is the buffers am humanwizard lvl 43

SeaStorm
18-06-2007, 09:27 PM
مشكوووووووووووووووووووووور

kurapica
20-06-2007, 07:09 PM
loooooooooooooooooooooooool

moataz1988
20-06-2007, 08:54 PM
شكرااااااااااااااااا علي الرد الجميل

hema_sokar
21-06-2007, 03:01 PM
تمام اوي يا مان وفي زيادة مستمرة ان شاء الله

BLADE
22-06-2007, 07:33 PM
موضوع رايع

اشكرك يالقو ع الموضوع الفن

jake94
30-07-2007, 09:59 AM
شكرا على الموضوع

LishMan
01-09-2007, 12:12 AM
مشكوووووووووووووووووووور على الافاده يا غالى

FS2
09-10-2007, 02:35 PM
WOOOOOOOOT
that is a good one
thanks alot for that
:D

aseg
17-10-2007, 09:43 AM
لوووووووووووووووووووووووووووول

مشكوووور على الموضوع

mohamedvip
18-10-2007, 12:31 AM
الموضوع جميل بس للى عارف كل المصطلحات اما للمبتديين صعب لانى مبتداء وبجد لاقى صعوبه فى استيعاب كل هذا الكلام ^^

solitary_X19
27-10-2007, 10:44 AM
مشكور على شرحك الممتاز