المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : أي أقتراحات

hossammor
30-04-2007, 10:21 PM
اللي عنده أي أقتراح يقولة ياجماعة

HiTsU
08-05-2007, 10:22 PM
والله عندي بس اظن ال admins مش هيوفقا عليه

بس انا هقوله و هوضح وجه نظري و الي شيفينه يعملوه ^^
السرفر رائع انا دخلت و جربت بس انا مش شايف ان من المتعه اننا نحبس الناس لسه مبتدئه في المدينه الاولي و كمان لسه مفيش ناس و تنوع في الشخصيات اوي يعني و كمان 1x طحن جدا ممكن الناش تعد سنتين عشان يحصلوا نص اللعبه يعني انا بقول نخلي ال rates فالمعقول ولا عالي عشان متبقاش اللعبه سخيفه ولا قليله كده عشان الناس متزهقش و تمل

ياجماعه احسن سرفر free و فيه ناش بالالاف السيرفر بتعهم 30x و والله كمان متعب انا بلعب فيه بقالي سنه و نص Fair play و لسه الاسبوع الي فات جبت حتتين بس A grade و كمان لسه lvl 70 كل ده في سنه و نص و علي 30x مابالك بقه ب 1x و كمان مننساش قله الناس معنا قلت الخامات يعني محدش هيعرف يصنع و هنقف عند ال D وال C grade

يريت تحتوا وجه نظري في الاعتبار و ننقشها

hAmOdY
09-05-2007, 11:57 AM
والله عندي بس اظن ال admins مش هيوفقا عليه

بس انا هقوله و هوضح وجه نظري و الي شيفينه يعملوه ^^
السرفر رائع انا دخلت و جربت بس انا مش شايف ان من المتعه اننا نحبس الناس لسه مبتدئه في المدينه الاولي و كمان لسه مفيش ناس و تنوع في الشخصيات اوي يعني و كمان 1x طحن جدا ممكن الناش تعد سنتين عشان يحصلوا نص اللعبه يعني انا بقول نخلي ال rates فالمعقول ولا عالي عشان متبقاش اللعبه سخيفه ولا قليله كده عشان الناس متزهقش و تمل

ياجماعه احسن سرفر free و فيه ناش بالالاف السيرفر بتعهم 30x و والله كمان متعب انا بلعب فيه بقالي سنه و نص Fair play و لسه الاسبوع الي فات جبت حتتين بس A grade و كمان لسه lvl 70 كل ده في سنه و نص و علي 30x مابالك بقه ب 1x و كمان مننساش قله الناس معنا قلت الخامات يعني محدش هيعرف يصنع و هنقف عند ال D وال C grade

يريت تحتوا وجه نظري في الاعتبار و ننقشها

+1 ياريت فعلا يتم اعادة النظر فى الموضوع ده

adisaadisa
09-05-2007, 05:53 PM
والله انا مش فاهم موضوع +1 دا كويس بس يا ريت الاداره تفكر فيه فعلا..

وفى مشكله تانيه فى الجيم مش عارف دى ممكن تتحل ولا لا ... ان الواحد لما بيموت بينقص حوالى

8% ودا بصراحه كتير جدا جدا دا الواحد بيطلع عينه على مابيجبهم تانى ...

HiTsU
09-05-2007, 09:22 PM
الحقيقه انت بتنقص 3% بس او 3.5%

لو فعلا انت بتنقص اكتر من كده يبقي في حاجه غلط بس اظن انت غلط في العد ^^
لاني مت قبل كده و الي نقص ال3%

HiTsU
09-05-2007, 09:27 PM
معنا هو كمان مؤيد للراي

darkman
09-05-2007, 10:21 PM
على فكرة يا هشام الموضوع دا فعلا انا مجربو الموضوع محصر أوى يعنى التفيل بطيء لازم يكون هناك اشياء تشد الناس عشان الشباب الى فى الجيم يزيد

darkman
09-05-2007, 10:22 PM
انا بئول الادارى تبص فى الموضوع دا فعلا لأن هيبقى الموضوع ممل جدا

HiTsU
09-05-2007, 10:42 PM
متقلقش انا عارف والله و ان شاء الله في تظبيط المهم انتوا دلوقتي خودوا علي الgame ماشي ازاي
و هم بظبطوا الجيم صح و كمان احنا مش عيزين برضه rate عالي الناس تخلص فيه و تبقي مش فاهمه حاجه و هي lvl عالي ف لازم يبقي rate في المعقول الناس تحس انها بتتعب و نفس القت مستمتعه

و اتثقفوا من هنا
lineage2.com
روحlibrary

boo7aa2006
09-05-2007, 11:57 PM
لأ يا جماعة الكلام دة بجد؟؟؟؟؟؟؟ 1X ايية يا جماعة دة كدة محدش حيلعب,بقى معقوول نعد سنة و نص ف لعبة عشان نعمل لفل بس؟؟؟؟ أمال باقى اللعبة الجامدة ديية نعملوا أمتى!!! لا لا يا جماعة بجد لاززززززززززم تغيروا exp و تخلوها 40X أيش حال hitsu أعد سنة و نص على 30X امال أحنى حنلعب أمتى و نستمتع ب باقى اللعبة أزاى بس!!!!!!؟؟؟ انت كدة حتغلطوا غلطة سيلكروود ف حكاية اللفل البطييئ و حتبقى ملل و طوول الوقت ميتعملش حااجة غيير اللفل,لأ يااااا ريت تغيروها ل 40X يبقى حلوا قوى و نجذب نااس كتيير و برضوا مش حتبقى سريعة للأن بناء على كلام hitsu سنة و نص على 30X يبقى 40X ممكن تخلييها سنة كدة ولا حااجة و مش عقوول سنة يبقى قليل على الألمام ب اللعبة و أنك تبقى فاهم ي تعمل ايية! انا ب صراحة بجد كنت متحمس جداااااااااا و داير يمين و شمال أقول ل صحابى و الله انا أكلمت كتيير عشان اللعبة ديية ف مش معقوول بجد انا فعلا مبقتش متحمس خالص معلش يعنى انا بقولكوا اللى الناس حتحس بيية و اللى انا حاسة دلوقت :confused: مينفعش أبدا 1X أستحالة و أسف أذا كنت طولت علييكو بس فعلا انا فقدت كتيييييير من حماسى ل العبة :confused:

waleed
10-05-2007, 12:27 AM
يا أخ بوحة انت فاهم غلط

انت لعبت اللعبة دي قبل كدا ؟

السيرفر ده معمول فيه 30% EXP زيادة و 50% Drops زيادة يعني في بداية اللعبة ممكن تعمل لحد ليفل 20 في يوم بعد كدا ممكن تعمل كل يوم ليفلين أو أكتر

دا غير ان انه مسموح بتشغيل البوت شوف انت بقى متشيلش هم الليفل نهائي

وكمان اللعبة دي لعبة جماعية مش زي سيلك رود انت في سيلك رود بتلعب لوحدك نظام البارتي هناك مش تمام

يعني هنا لو بتلعب انت وواحد صحبك تعملو ليفلينج اسرع بضعف السرعة لو بتلعب لوحدك ما بالك لو اربعة أو خمسة أو أكتر في بارتي يبقى ايه رأيك

متحددش رأيك بناء على كلام وانت لسه مجربتش

حمل اللعبة وألعب وشوف بنفسك وبعدين حدد رأيك

boo7aa2006
10-05-2007, 12:42 AM
يا أخ بوحة انت فاهم غلط

انت لعبت اللعبة دي قبل كدا ؟

السيرفر ده معمول فيه 30% EXP زيادة و 50% Drops زيادة يعني في بداية اللعبة ممكن تعمل لحد ليفل 20 في يوم بعد كدا ممكن تعمل كل يوم ليفلين أو أكتر

دا غير ان انه مسموح بتشغيل البوت شوف انت بقى متشيلش هم الليفل نهائي

وكمان اللعبة دي لعبة جماعية مش زي سيلك رود انت في سيلك رود بتلعب لوحدك نظام البارتي هناك مش تمام

يعني هنا لو بتلعب انت وواحد صحبك تعملو ليفلينج اسرع بضعف السرعة لو بتلعب لوحدك ما بالك لو اربعة أو خمسة أو أكتر في بارتي يبقى ايه رأيك

متحددش رأيك بناء على كلام وانت لسه مجربتش

حمل اللعبة وألعب وشوف بنفسك وبعدين حدد رأيك

و الله انت متتخيلش قد ايية انت رفعت معنوياتى تاننى بس انا قرييت كل الردود أولا و بعديين ردييت و من خلال الردوود التانية انا كتبت ردى يعنى مثلا hitsu قال بيلعب بقالوا سنة ونص! و كل الردوود مكتووب فيها ان السيرفر 1x و انا دورت ف المنتدى على حاجة تثبت عكس كدة ملقيتش,يبقى انا صح ولا غلط ف ردى لما الناس اللى بيلعبووها قالوا انها 1 X و كلهم ناسس موثوق فيهم ب صراحة ف ممكن لو تعملوا موضوع عن السيرفر او حاجة مشابهة أو تكتبو الكلام دة ف home page بتاعة الموقع عشان الناس متفهمش غلط زيى
و أسف على الأزعاج

HiTsU
10-05-2007, 04:01 AM
بص بالنسبه لل rates دي لازم نتعامل معاها بزكاء يعني ال rates ليها تصنيف بمعني ان السرفر ليه 4 نواحي من ال rates

Exp , sp , drops , adena , spoil
طبعا استحاله هيزودا عن 30X و ال spoil مش ممكن يزيد عن 10x او 12x

بالنسبه لل adena , exp , drops , sp
دول بيبقوا في حدود 30x و 25x

يا وليد عايز قلك حاجه اللعبه دي فيها توازن رهيب بمعني ان في ال rates دي مافيش شخصيه مالهاش لذمه هتحتحاج كله هتحتاج كله و هوضح ده في موضوع منفصل لو عايزين
و انا عارف انهم عيزين الناس تلعب و تستمر و تفهموش قصدي من ان الrates تعلي غلط

ياجماعه قدام اللبس و الاسلحه مش بتقع و كمان مش في npc و لو علي 1x حبيتوا تصنعوا حاجه يبقي يديني و يديكوا طولت العمر

يا وليد البوت بعد lvl 20 ملوش لازمه و انا عن نفسي عمري ما هستخدموا المتعه اني اعمل كل شئ بنفسي
المهم موضوع ال rates ده ياريت تعيد النظر فيه و ناقشني في ال انا بقوله لو غلط صححني
و علي فكره يا وليد المتعه في اللعبه دي بتبتدي اكتر و اكتر من بعد lvl 30x or 40x و جرب بنفسك الناس هتعاني قد ايه برضه في ال 30x rates انا جربت جرب انت اعمل test بنفسك و شوف و قرر

و علي فكره بالنسبه لل انت بتقوله انك تلعب لوحدك استحاله بعد 30x و يمكن ققل انك تمشي من غير Party يعني محدش هيعرف يعمل عنتر هنا مهما كان

و مستنس ردك

HiTsU
10-05-2007, 04:07 AM
و ماينفعش زياده عن 30x دي نصحتي لان الزياده عن كده مش تمام و كمان مش هنزود 30x في كله زي ما انا قلت

SparTa
10-05-2007, 05:08 AM
الرد المختصر ل Hitsu سنه و نص ، طب كام ساعه فى اليوم و كل يوم ولا لأ ، و عندك كام شخصية فوق لفل 20 و السيرفر اتعملو Reset كام مره و اخى مش يمكن انت الى كنت بتلعب غلط علشان كده فضلت سنه و نص تلعب. مفيد الكلام ٍ Sakaliet عندو 2 شخصية و واحد منهم لفل 3ْx بالفعل مفتكرش ان كده بطىء و كمان ده البوت موجود على الموقع بتاع اللعبة ، بطلوا كسل بقى !:D

http://www.wowsignature.com/upload/k2ewlltqp9gzkfs6.png (http://www.wowsignature.com/)

HiTsU
10-05-2007, 07:42 AM
الريفر عمره ما اتعمله restart من ساعت ما لعبت لحد دلوقت

5 شهور كل يوم لعب بعد كده السيرفر قفل شهرين لاسباب ال FBI و الكلام ده بعد كده لعبت 3 شهور تانين الاجازه الفاتت و بعدين وقفت و بعدين الشهرين الي فاتوا دول لعب متواصل النتيجه

شخصيه lvl 70
يعني في لسه 7 lvl
و ال lvl الي انا فيه بزيد بمعدل 0.3 % و انا في Party و ماينفعش اروح fight لوحدي
لسه ماسك B grade weapon صعب جدا ال A grade لانه اخر حاجه

بالنسبه لل armor الي انا لسه عامل منه بس اسهل حتنه و هي ال shirt و البنطلون في اي طقم A grade لازم يبقي فيها جزئين نادرين في الطقم بتاعي صعب الglove و ال helmt
الجوانتي و الطاقيه يعني لازم party عشان اجيب المواد الخام و dwarf spoiler عشان يبلي الخامات الي مش بتقع غير ليه

لسه ماعملتش ال 3rd job دي لوحداها الكل هيعاني فيها مطلوب فيها
part 1 100 monster
part 2 100 and other 200
part 3 700
ده غير شويت حاجات في النص كده برضه بس دول ال الاهم

لسه معملتش nobless
]دي هتعيش معاها من 2 ا اشهر علشان بيقلك تقتل ناس معينه هتوقعلك حاجات معينه و مش بتتحسب من اول مره او تاني او تالت
و مطلوب فيها
500 from somethin
100
100
50
50
بس شوف دول هايخدوا قد ايه و كمان لما بتموت مش بتتحسب من اول مره ^^
و لزم في party و كمان لو حد معاه نفس ال quest ده بقلل ان الحاجه تقعلك عشان تتحسب ليه برضه

و نفس الكلام في ال 3rd job او اي quest مطلوب فيها قتل

اه ماتنساش انك لما بتجيب A grade اي حاجه بتبقي معاك مقفوله sealded يعني لسه هتجمع حاجه اسمها فلوس اثريه ancaint adena و دي شغلانه لانك الاول هتجمه احجار و تبدلها مع واحد مش بيظهر في اللعبه إلا كل اسبوعين و كمان تطور عليه في المناطق الاثريه برحتك و هو بيفضل يومين بس بعد كده بختفي offical ba2a
احسب انت و قلي ^^

Sakaliet
10-05-2007, 11:23 AM
بصراحه .. من تجربتى ..

انا Sakaiet لفل 28 دلوقتى ..

بس علشان Mystic و لوحدى :S

مش عارف ادخل على وحوش عاليه .. بالعكس .. ساعت بتموت من وحوش لفل 20 :S

انا مش شايف ان اللعبه بظيئة فى leveling

بس انا مشكلتى بجد دلوقتى ..

Adena

:S:S:S

عايزين نعلى الadena drob 1000% :S

انا لفل 28 و جزمتى وقعت و مش معايا فلوس اجيب وحده تانيه ..

و بطلت العب ب Spiritshots :S

و انا حاليا فى مرحله تهنيج علشان زهقت من اللعب لوحدى .. و من غير فلووس .

و كل شويه بمووت ..

مستنى الناس تعلى فى الفل شويه علشان حاسس انى شرخت لوحدى ..

و مستندى نشوف حل لموضوع الفلوس ده

boo7aa2006
10-05-2007, 12:43 PM
تمام فعلا الكلام دة كدة يبقى الحمد لله انتوا عارفيين ايية اللى محتاج تغيير....ننغنغ السيرفر يبقى الواحد ماشى يتكعبل ف adena يقوم يتكعبل ف واحدة تانية هههه المهم, ماشى تمام يبقى كدا نغير معدل الفلووس طالما ان اللفل حلوا و ممكننغير معدل drops لأن على كلام hitsu احنا كدا ممكن نعد ف البيت نجيب مكنة و نخيط حاجتنا أسهل :o هههه و يا رب كدا نفضل نكتب عن كل حاجة اى حد متضايق منها ف اللعبة و محدش ينفض و يسيبها,يا رب :D

HiTsU
10-05-2007, 01:12 PM
انا عمري ما هسيب l2
بس كده ..

boo7aa2006
10-05-2007, 01:27 PM
انا عمري ما هسيب l2
بس كده ..

ولا أنا بأذن الله :D :D

! NoDi !
15-05-2007, 02:40 AM
السلام عليكم اولا دي اول مشاركة ليا وعايزة اقول رأيي بصراحة كدا يعني موضوع 1X ده موضوع مش جميل خالص لأن السيرفر الريتايل فيه ما يفوق ال 50,000 يوزر وطبعا اليوزرز العالية ممكن تساعد اليوزرز التعبانه بـ 50 الف 20 الف كدا لله ثانيا اليوزر العالية ساعات بتحتاج ماتريال وبتكسل تعمل فارم ليها عشان كدا تنزل المدن الصغيرة وتفتح شوب تشتري الماتريال دي وطبعا دي بتبقا فرصه حلوه لليوزرز الصغيرة عشان يعملو قرشين حلوين صح؟؟
سرفرك لسه مفهوش ناس كدا مفهوش ناس عالية تساعد الناس الي لفلها واطي لسه المشكله مش في الاكسبرينس بس المشكله الاكبر في الفلوس يعني ايه اوصل لفل 20 و المفروض يبقا معاية على الاقل ميليون عشان اشتري طقم D Grade وايه كمان دا اقل حاجه في ال D Grade في حجات احسن انا لعبت في سرفرات كتير اوي منها العالي و منها الواطي بس مشوفتش Private Server في حياتي 1x اقل حاجه شوفتها 7x وكمان كانو مخليين الفلوس 20x السرفرات ال 30x اكسبرينس دي الرات بتاع الادينه بتاعتها بيبقا 200x مش 20 ولا 30 فلو ممكن إعادة النظر في الموضوع ده عشان الناس تكتر في السرفر ومتمشيش
اه انت عندك حق كدا الناس البرو Professionals بس هما الي هيلعبو في سرفرك بس معتقدش ان الناس الي لسه جيه تجرب اللعبه هتستحمل انهم مش فاهمين + كمان بطئ في اللفل ومفيش فلوس + حط في اعتبارك فيه سرفرات تانيه لنفس العبه الرات بتاعها اعلا بس مش مصرية وسيبك انها مش مترجمة الشعب المصري بيقاوح حتى لو كانت روسي

وشكرا
! NoDi ! ^^

adisaadisa
15-05-2007, 07:26 AM
الموضوع دا اتناقش يا nodi فى اللينك دا قبل كده :

http://www.zm-online.net/vb/showthread.php?t=115