المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : يعني اية Recipe

Darkside
14-05-2007, 07:27 AM
لعمل اي مادة Item يجب ان يتوفر الوصفة Recipe لهذة المادة ...وطبعا المادة دي عبارة عن درع او سيف او خنجر او قوس .....الخ
واكيد كتير منا قابلتة وصفات كتير.. في منا اللي راح باعها وفي منا اللي شالها في المخزن .. وطبعا في كتير بردو ميعرفوش هي اية دي اساسا ..
الوصفات دي متخصص فيها جنس الاقزام بس هما اللي يقدرو يصنعوها ويقرؤها .... علشان كدة انا عملت كراكتر جديد قزم .. وعملت موضوع في الاقزام عن الوصفات واللي عايز يعمل اي وصفة يجيبلي بس الخامات وانا اعملها مجاناً ..... ويارب تكون الناس اللي مش عارفة يعني اية تكون عرفت ... وشكرا ....

اه في حاجة نسيت اقولكو عليها دي الوصلة بتاعت اي وصفة والمتطلبات بتاعتها يعني اية المواد المطلوبة علشان تنفذ الوصفة دي ...وهكذا ..

الوصفات هنا (http://www.lineage2.com/Knowledge/recipes.html)

HiTsU
14-05-2007, 08:07 AM
حاجه مهمه جدا و يا رب الكل يفهمها الانها يهي اساس الاسلحه و الدروع مستقبلا

مشكرا علي التوضيحات
اي ستفسارات بخصوص التصنيع تكتب هنا ان شاء الله

Darkside
14-05-2007, 08:23 AM
حاجه مهمه جدا و يا رب الكل يفهمها الانها يهي اساس الاسلحه و الدروع مستقبلا

مشكرا علي التوضيحات
اي ستفسارات بخصوص التصنيع تكتب هنا ان شاء الله

يارب فعلا كل الناس تفهمها لانها فعلا مفيدة جدا جدا .. وانا عن نفسي ان شاء الله هعمل كام حاجة كدة حلوة لية ...;) ;)

voodoo
14-05-2007, 03:12 PM
متشكرين على الشرح الجميل

و انا ان شاء الله ناى اعمل شخصيه قزم

عشان اصنع برضه

LOVERBOY
14-05-2007, 03:57 PM
الف شكر علي التوضيح
هاشوف وصفه لدرع كده ان شاء الله تعملهولي

Darkside
14-05-2007, 05:03 PM
متشكرين على الشرح الجميل

و انا ان شاء الله ناى اعمل شخصيه قزم

عشان اصنع برضه

لو عايز تعمل شخصية قزم فعلا اعملها دلوقتي لان اللعب بيها ممتع جدا والله ....... مستنيك هناك ..:D :D

Darkside
14-05-2007, 05:06 PM
الف شكر علي التوضيح
هاشوف وصفه لدرع كده ان شاء الله تعملهولي

علي فكرة الوصفات دي انت بتلاقيها واقعة من الوحوش " حاجة عاملة ذي الرسالة " .. عموما لو لاقيت حاجة عايز اعملهالك انا تحت امرك ..... :D

boo7aa2006
14-05-2007, 09:45 PM
أكيد شكرا على الموضوع دة و ب أذن الله ابقى أعمل dwarf بس مش حلعب بيةة حعمل بس الوصفات :D
بس اناعلى فكرة مفهمتش حاجة من الوصفات اللى ف الموقع بتاع اللعبة يمكن عشان انا لسة لفل 16 ؟ :D

Ninja Sniper
15-05-2007, 02:31 AM
طيب الكل هيعمل كراركتر دوارف علشان يصنع امال هتجيبو الواد المطلوبة فى التصنيع منين
لازم ناس تعمل كراكتر دوارف علشان تجمع المواد ..

الكراكتر ده بتقعلو مواد مش لحد تانى لان عنده خاصية بتخلى الوحوش توقعلو اكتر من اى دوارف تانى .....

Darkside
16-05-2007, 10:26 AM
أكيد شكرا على الموضوع دة و ب أذن الله ابقى أعمل dwarf بس مش حلعب بيةة حعمل بس الوصفات :D
بس اناعلى فكرة مفهمتش حاجة من الوصفات اللى ف الموقع بتاع اللعبة يمكن عشان انا لسة لفل 16 ؟ :D
اولا: لازم تلعب بية علشان تجمع المواد المطلوبة للتصنيع بسرعة ...
ثانيا : الوصفات اللي في الموقع مش محتاجة شرح لان الوصفة موجودة وتحت منها المواد المطلوبة للتصنيع ... حاجة سهلة اوي .... صح ... عموما انت نورت والله في الموضوع شكرا لك ..:D

Darkside
16-05-2007, 10:31 AM
[QUOTE=Ninja Sniper;1335]طيب الكل هيعمل كراركتر دوارف علشان يصنع امال هتجيبو الواد المطلوبة فى التصنيع منين
لازم ناس تعمل كراكتر دوارف علشان تجمع المواد ..

من كراكتر الدوارف بردو يا محمود ... لان ذي ما انت قلت اهوا مكتوب تحت :D

الكراكتر ده بتقعلو مواد مش لحد تانى لان عنده خاصية بتخلى الوحوش توقعلو اكتر من اى دوارف تانى .....

وبعدين انت مش هتعمل كراكتر انت كمان ولا اية ؟؟؟

lord mamoun
25-05-2007, 11:30 AM
شكرا بي عندي سؤال القزم لو عاوز يعمل ريسبي لازم يكون في لفل معين ولا حتى لو كان لفل واحد انا اقصد الريسبي الي بتكون في اللفلس العالي

totos_acmilan
28-05-2007, 01:14 PM
متشكرين على الشرح الجميل

mizo007_90
29-05-2007, 02:42 PM
يا جماعة عاز اعرف ازاى اعملها انا ياريت شرح بالصور

ashraf007
04-06-2007, 05:09 AM
مشكوووووووووووووووووووووووووووووووووور يا اخى